بازیزا

آموزش نصب و اجرای بازی اکسی اینفینیتی Axie Infinity[+ کسب درآمد از ارز axs]

بازی اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی یک بازی بسیار مشهور و محبوب بر پایه بلاک چین و ترکیبی از بازی های کریپتوکیتیز (CryptoKitties) و پوکمن (Pokemon) است. در این بازی گیمرها، NFT شخصیت های رنگی که شبیه به هیولا هستند را خریده و به نبرد با دیگر بازیکنان می روند. به دست آوردن پول به وسیله بازی های ویدئویی آرزوی هر گیمری است، اما تنها افراد با تجربه و کار بلد به این هدف دست پیدا می کنند. برای این که در بازی اکسی اینفینیتی مهارت کسب کنید با ما همراه باشید تا در این راهنما از سایت بازیزا به شما نحوه انجام این بازی را به صورت گام به گام آموزش دهیم.

اکسی اینفینتی چیست؟

در حال حاضر همه چیز در زمینه ارزهای دیجیتالی رمز گذاری شده بسیار سریع در حال اتفاق افتادن است و این تحولات به وسیله P2E که مخفف عبارت play to earn می باشد، در حال انجام می باشد. P2E که برای بازی های متاورس استفاده می شود، به معنای بازی کنید تا پول به دست آورید است، که از اهداف بازی اکسی اینفینیتی نیز محسوب می شود. ترکیب تکنولوژی بلاک چین و NFTs (توکن های غیر قابل تعویض) در بازی های ویدئویی اجرا شده است.

NFT دارایی رمزنگاری شده غیر قابل انعطاف مانند آثار هنری و فیلم ها است، که در اوایل سال 2021 به محبوبیت دست یافت. با رونمایی از NFTها بازی اکسی اینفینیتی هم از استودیو خصوصی اسکای ماویز (Sky Mavis) معرفی شد و با کم شدن هیاهوی NFTها، طرفداران اکسی اینفینیتی بیشتر شد. می توان ادعا کرد Axie Infinity یک نوآوری جسورانه در حوزه بازی های دیجیتالی است که موجب جلب توجه گیمرهای ماهر شده است.

همان طور که گفتیم اکسی اینفینیتی از بازی محبوب و مشهور پوکمون الهام گرفته شده است و یکی از بازی های بلاک چین P2E محسوب می شود، که در آن بازیکن ها موجودات مجازی که به حالت NFTs  هستند را جمع آوری می کنند، این موجودات اکسی (Axie) نام دارند.

بازیکن می تواند این اکسی ها را جمع آوری کند، آن ها را پرورش داده و سپس بفروشد. قیمت فروش اکسی ها به میزان کمیاب بودن آن ها بستگی دارد و می تواند بین چند دلار تا چند صد و یا حتی هزاران دلار باشد.

بنیان گذاران بازی اکسی اینفینیتی

گذشته و تاریخچه بازی اکسی اینفینیتی به سال 2017 بر می گردد، که توسط شرکت فناوری اسکای ماویز (Sky Mavis) و به دست اشخاصی به نام های ترونگ نگوین (Trung Nguyen) و الکساندر لارسن (Aleksander Larsen) تاسیس شد. این دو شخص ویتنامی می خواستند از تمام مزایای تکنولوژی بلاک چین استفاده کرده و آن را در یک بازی ویدیویی اجرا کنند.

ترونگ با مدرک مهندسی نرم افزار کامپیوتر فارغ التحصیل شده و مدیر عامل فعلی پلتفرم می باشد. لارسن نیز گیمر رقابتی سابق به عنوان مدیر ارشد عملیاتی اکسی اینفینیتی شناخته می شود. به جز این دو نفر 23 کارمند دیگر به صورت تمام وقت در این شرکت مشغول به کار هستند.

Sky Mavis یک استودیو بازی متمرکز به تکنولوژی است و هنگامی که آن ها ناظر موفقیت های بازی P2E  بودند، تصمیم گرفتند یک بازی به حالت پوکمون با استفاده از بلاک چین اتریوم ایجاد کنند. در سال 2021 این شرکت 152 میلیون دلار به دست آورد و استودیو Sky Mavis ارزش سه بیلیون دلاری پیدا کرد و به یکی از بهترین کمپانی های بازی در دنیا تبدیل شد.

تیم بنیان گذار

پروژه انتشار بازی اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی در ماه مارچ سال 2018 سرمایه گذارانی مانند؛ Mark Cuban  Blocktower Capital, Libertus را به خود جذب کرد. در اکتبر سال 2020 توکن های اکسی اینفینیتی توجه جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرد و آن زمان بایننس که یک صرافی ارز دیجیتال است یک IEO  را برای آن ها راه اندازی نمود. IEO مخفف initial exchange offering به معنای پیشنهاد تبادل اولیه است.

یک سال بعد در ماه اکتبر سال 2021 این پروژه بسیار محبوب و مشهور شد و قیمت توکن آن به طور قابل توجهی افزایش یافت. هر بلیط آن نزدیک 25 هزار دلار ارزش داشت، که افزایش 125 درصدی آن ها را در یک سال نشان می داد.

چگونه اکسی های خود را پرورش دهیم و کسب درآمد کنیم؟

یک راه برای به دست آوردن پول، پرورش اکسی می باشد. هر موجودی شخصیت و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که او را از بقیه موجودات متمایز می سازد. اما پروسه پرورش اکسی رایگان نیست. اکسی ها به شما SLP ،AXS می دهند، که مقدار آن به تعداد دفعاتی که آن ها را پرورش دادید مرتبط است. برای این که بدانید چقدر هزینه برده می شود که اکسی شما پرورش داده شود می توانید وارد سایت Axie.tech شده و هزینه ها را ببینید.

توکن های AXS  و SLP

قبل از این که وارد بحث خود بازی اکسی اینفینتی شویم، لازم است درباره شبکه رونین و دو توکن مربوط به این بازی صحبت کنیم.:

توکن SLP

همان طور که می دانید، SLP مخفف عبارت Small love potion به معنای معجون عشق کوچک است. گیمر به عنوان پاداش برای هر مبارزه در بازی اکسی ها این توکن را دریافت می کند. از این توکن می توان برای پرورش دادن موجودات اکسی و فروش آن با قیمتی که برای اکسی بازیکن در نظر گرفته شده یا در یک مزایده آن را در فروشگاه اکسی اینفینیتی به فروش رساند. توکن SLP بر خلاف AXS ذخیره محدود ندارد و با دیگر توکن هایی که در Katana وجود دارد مبادله شود.

توکن AXS

توکن اینفینیتی AXS در حقیقت توکن متعلق به اکوسیستم اکسی اینفینیتی است. ای ایکس اس یک توکن ERC-20 است که در نوامبر سال 2020 ساخته و رونمایی شد. با انجام بازی می توان این توکن ها را به دست آورد و همچنین با آن ها معامله کرد. توکن AXS VH را نیز می توان در صرافی های غیرمتمرکزی مانند یونی سواپ یا سوشی سواپ معامله کرد و از آن جا که این توکن براساس استاندارد ERC-20 ساخته شده با هر کیف پولی که با شبکه اتریوم سازگار باشد، می توان ذخیره نمود.

اکسی اینفینیتی قصد دارد توکن های NFT خود، از جمله Axies ،Land و سایر توکن های آیتم های درون بازی را از شبکه لوم به سایدچین سفارشی ساخته شده در اتریوم، معروف به رویینز منتقل کند.

رویینز چیست؟

رویینز یک زنجیره جانبی مخصوص برنامه است که فقط برای اکسی اینفینیتی ساخته شده است. این برنامه که توسط شرکت Sky Mavis راه اندازی شده به گونه ای طراحی شده است که دارای تایید تراکنش های آنی و کاهش هزینه کارمزد اکسی اینفینیتی می باشد.

با زنجیره جانبی رونین آشنا شوید

کیف پول رونین یک پسوند مرورگر برای گوگل کروم و فایر فاکس است، که دارای یک اپلیکیشن اندوریدی هم می باشد و به عنوان یک اکوسیستم کامل برای بازی متاورس اکسی اینفینیتی طراحی شده است. به این ترتیب بازیکن ها امکان یک اقتصاد بازتر را دارند تا از هزینه های بسیار زیاد شبکه اتریوم صرفه جویی کنند.

رونین یک زنجیره جانبی دارد که به ارز اتریوم مرتبط است و دارای قرادادهای هوشمند خود می باشد و به کاربر این اجازه را می دهد که تمام دارای های درون بازی مانند موجودات اکسی، زمین ها و اجزای زمین را از بلاک چین اتریوم به بلاک چین رونین تبدیل کند.

شما می توانید کیف پول رونین در کروم یا فایرفاکس خود نصب کنید و یک پسورد برای آن طراحی کنید. توجه داشته باشید که هیچ گاه پسوردتان را با کسی به اشتراک نگذارید. حالا بالای کروم با کلیک کردن روی رونین به آن دسترسی خواهید داشت.

والت های اکسی اینفینیتی

همان طور که گفته شد، توکن اکسی یک توکن ERC-20 است و در کیف پول های زیر که با اتریوم سازگار است قابل نگهداری است:

  • کیف پول متامسک
  • کیف پول کوینومی
  • کیف پول تراست والت
  • کیف پول سخت افزاری نانو اس و ایکس
  • کیف پول اتمیک

سرزمین ها و زمین های بازی اکسی اینفینیتی

دنیای اکسی، که لوناسیا نام دارد، جهانی است که توسط بازیکنان اداره می شود و از چندین بخش سرزمین تشکیل شده است. این سرزمین ها به NFTs ها یا توکن های غیر قابل تعویض تقسیم شده اند و بازیکنان می توانند آن ها را بخرند، اجاره داده و یا توسعه دهند.

نحوه نصب بازی اکسی دیفینیتی با متامسک

قبل از شروع برای دسترسی به بازی اکسی اینفینیتی باید کیف پول MetaMask  را نصب کنید و با رونین به آن متصل شوید. همان طور که در بالا توضیح دادیم، رونین یک زنجیره فرعی بر مبنای ارز دیجیتالی اتریوم است و می توان آن را به عنوان نشانگر کروم یا فایرفاکس دانلود کرد. وارد سایت MeatMask.io شوید و آن را نصب کنید. بعد از نصب، یک روباه نارنجی بالای بروزر شما در سمت راست ظاهر می شود.

  • اگر شما تا به حال از MetaMask یا هر کیف پول دیجیتالی استفاده نکردید، لازم است از یک سری نکات مهم امنیتی مطلع باشید. مراقب کلاهبرداران باشید و همیشه اول اطمینان حاصل کنید که وارد URL درست سایت شده اید.
  • حالا که MetaMask را در پلتفرم خود نصب کردید و به کیف پولتان وصل شدید، پیش از هر چیزی وارد فروشگاه اکسی Axie marketplace شوید و در بالا سمت راست گزینه ورود یا login را کلیک کنید. بعد از کلیک روی گزینه، مستقیما وارد پیج login می شوید. برای ثبت نام فقط به کیف پول MetaMask، ایمیل و پسورد خود نیاز دارید.
  • روی گزینه MetaMask کلیک کنید، تا یک صفحه برای شما باز شود و به کیف پول خود متصل شده و ثبت نام کنید، توجه داشته باشید این مراحل کاملا رایگان است.
  • بعد از طی کردن این مراحل اکانتی برای شما تشکیل می شود، که برای راه اندازی آن فقط کافی است ایمیل، username و پسورد خود را وارد کنید. بعد از آن برای تایید شدن، کدی از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود.
  • در این مرحله رونین خود را دانلود و نصب کنید. حالا اکانت شما ایجاد شده، اما برای این که بازی کنید باید رونین خود را برای ios، اندروید، مک و یا ویندوز نصب کنید.
  • وارد سایت axieinfinity.com شوید و روی گزینه getting started کلیک کنید. حالا کیف پول رونین را به عنوان نشانگری روی بروزر یا دستگاه خود ایجاد کنید.

بعد از طی کردن تمام مراحل بالا اولین اکسی را خریده و تیم خود را ایجاد کنید. از اکسی ها در حین بازی در دو حالت ماجراجویی و یا میدان مسابقات استفاده می کنید. روی صفحه به عنوان گام سوم یک لینک مشاهده می کنید که اگر روی آن کلیک کنید وارد فروشگاه اکسی اینفینیتی می شود. وارد فروشگاه یا marketplace در بالا سمت چپ شوید و از این طریق وارد سایت مزایده شده و همه اکسی هایی که در حال حاضر برای فروش گذاشته شده را مشاهده کنید.

2

نژاد و کارکترهای بازی

قبل از این که هر اکسی را بخرید، باید عملکرد هر موجودی را متوجه شوید و مثلث خود را براساس 9 نوع اکسی ایجاد کنید:

  • Reptile (خزنده): در مقابل پرنده و آبزی عملکرد بالاتر و در مقابل حشره و جانور عملکرد ضعیف تری دارد.
  • Plant  (گیاه): در مقابل پرنده و آبزی عملکرد بالاتر و در مقابل حشره و جانور عملکرد ضعیف تری دارد.
  • Dusk (غروب): حاصل تولید مثل دو اکسی خالص از نژادهای خزنده و آبزی است.
  • Aquatic (آبزی): در مقابل حشره و جانور عملکرد بالاتری دارد و در مقابل گیاه و خزنده ضعیف تر می باشد.
  • Dawn (طلوع و روشنایی): حاصل تولید مثل دو اکسی خالص از نژادهای پرنده و گیاه می باشد.
  • Beast (جانور): در مقابل خزنده و گیاه عملکرد بالاتر و در مقابل پرنده و آبزی ضعیف تر است.
  • Bug (حشره): در مقابل گیاه و خزنده عملکرد بالاتر و در مقابل پرنده و آبزی ضعیف تر است.
  • Mech (مکانیک): حاصل تولید مثل دو اکسی خالص از نژادهای حشره و جانور می باشد.
  • Bird (پرنده): در مقابل حشره و جانور عملکرد بالاتر و در مقابل گیاه و خزنده عملکرد ضعیف تری دارد.

ویژگی های اکسی ها

هر اکسی دارای شش ویژگی است، که هر کدام از آن ها در مجموع چهار امتیاز برای آمار اولیه شما لحاظ می کند. همه اکسی ها می توانند، حداکثر 165 امتیاز که در ادامه نام می بریم، را در مجموع دریافت کنند.

health points (HP): جان اکسی میزان خسارتی است که اکسی شما می تواند قبل از شکست خوردن تحمل کند.

سرعت (Speed): سرعت اکسی را مشخص کرده، تا در زمان حمله بتوانید از آن استفاده کنید. این امر روی نظم حمله شما تاثیر می گذارد. سریع ترین اکسی اولین کسی است که حمله را در هر دوره شروع می کند و این کار را تا شکست دادن ادامه می دهد.

مهارت (Skill): هر چه اکسی مهارتش بیشتر باشد، می تواند با ضربه زدن تخریب بیشتری را ایجاد کند. همچنین این مورد می تواند یک سپر اضافی نیز ایجاد کند، یعنی با ترکیب چند کارت به صورت همزمان میزان ضربات را افزایش دهد.

روحیه (Morale): این مورد می تواند فرصت ضربه زدن را بیشتر کند، که موجب می شود، امکان رفتن به آخرین ایستگاه را محتمل تر سازد.

بدن اکسی شما از شش قسمت دهان، چشم ها، پشت، دم، شاخ و گوش تشکیل شده است. اما تنها چهار قسمت از این شش بخش دهان، شاخ، پشت و دم اکسی مشخص می کند که در میدان رقابت می توانید از کدام کارت استفاده کنید. شما می توانید این کارت ها را به صورت ترکیب تهیه و استفاده کنید، یا می توانید به صورت جداگانه در مقابل حریف خود زمان حمله به کار بگیرید.

اجزای بدن اکسی

آموزش انجام بازی اکسی اینفینیتی

سمت راست منوی اصلی، با دو حالت adventure یا ماجراجویی و arena یا میدان مسابقات رو به رو می شوید، علاوه بر آن، گزینه های دیگری مانند leaderboard (تابلو امتیازات)، battle log (گزارش نبرد)، friend list (لیست دوستان) و setting (تنظیمات) را مشاهده می کنید.

در بالا سمت چپ، اسمتان نوشته شده است و کنار آن daily request یا ماموریت های روزانه شما و مقدار انرژی که دارید را نشان می دهد. انرژی بسیار حائز اهمیت است و می توانید در هر دو حالت ماجراجویی یا میدان مسابقات از آن استفاده کنید. همچنین باید EXP) experience points) یا امتیازات تجربه را نیز در هر دو حالت به دست آورید. حداکثر انرژی گیمر به تعداد اکسی هایی که دارد بستگی داشته و این انرژی دوباره به صورت روزانه در شب تامین می شود.

در قسمت زیر هم اکسی های خود را دارید و می توانید آمار HP،speed ،skills و morale که به تربیت میزان سلامتی، سرعت، مهارت، روحیه و قسمت های مختلف آن است، را مشاهده کنید.

بازی اکسی اینفینتی دارای دو حالت ماجراجویی و زمین بازی است. در حالت adventure (ماجراجویی) شما ماموریت دارید که در حمله ای مقابل هیولاهای متفاوت پیروز شوید و این در 36 مرحله که به ruins معروف است، انجام می شود. اگر این کار را انجام دهید 50 SLP دریافت می کنید.

یک راه دریافت SLP از طریق دریافت جایزه برای انجام دادن کارهای روزانه است، برای مثال انجام 10 جنگ در حالت adventure و بردن 5 جنگ در حالت arena، که با انجام دادن این کارها می توانید 25 SLP روزانه دریافت کنید.

هر دو حالت شامل حریف هایی می شوند که در حال برنامه ریزی و انجام دادن حملات خود هستند. در زیر شامل دسته ای کارت است که از آن ها به صورت ترکیب استفاده می شود، تا بازیکن حملات خود را انجام دهد. همچنین استراتژی های متفاوتی وجود دارد که از اکسی ها برای ایجاد یک تیم استفاده شود.

در حالت arena شما در مقابل اکسی های بازیکنان دیگر بازی می کنید و هر بازیکن مطابق امتیازهایی که دریافت می کند، می تواند SLP دریافت کند.

کلام آخر

با موفقیت هایی که بازی اکسی اینفینیتی به دست آورده است، ثابت کرده، گیمر می تواند در کنار بازی کردن و لذت بردن درآمدزایی نیز داشته باشد. اکسی اینفینیتی یکی از معروف ترین بازی های متاورس در تاریخچه ارزهای دیجیتالی محسوب می شود، که میلیون ها بازیکن در آن فعال هستند. با استفاده از تکنولوژی بلاک چین برای گیمر شفافیت و امنیت می آورد و این را با NFTs یا توکن های غیر قابل تعویض ترکیب کرده است و پیشنهاد اکوسیستمی فعال را می دهد که بازی کردن را لذت بخش تر می کند.

سوالات متداول

تفاوت توکن AXS با توکن SLP در چیست؟

توکن AXS ذخیره محدود دارد، اما توکن SLP دادای ذخیره نامحدود می باشد.

پرورش اکسی به چه صورت است؟

پروسه پرورش اکسی رایگان نیست و با پرورش این موجودات که دارای شخصیت و ویژگی های منحصر به فرد خود هستند، AXS و SLP دریافت می کنید.

حالت ماجراجویی در بازی اکسی دیفینیتی چگونه است؟

در حالت ماجراجویی گیمر در مقابل هیولاهای مختلف قرار می گیرد و با شکست آن ها در پایان 50، SLP دریافت می کنید.

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) چیست؟

اکسی اینفینیتی بازی کریپتویی اجراشدنی روی اندروید و آیفون و سیستم‌های شخصی (PC) است. این بازی روی بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده است و به‌کمک ساید چینی به نام رونین (Ronin) انجام می‌شود. با داشتن سرمایه اولیه، بعد از چند ماه می‌توانید از این بازی درآمد کسب کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*