بازیزا

دانلود کارتون سگ های نگهبان جدید[دوبله فارسی و زبان اصلی]

عکس دانلود کارتون سگ های نگهبان جدید[دوبله فارسی و زبان اصلی]

انیمیشن Paw Patrol (سگ های نگهبان) درباره یک گروه از سگ های نگهبان است که در عملیات های خود به مردم کمک می کنند و شهر را نجات می دهند. کارتون سگ های نگهبان از جمله کارتون هایی است که بین کودکان طرفداران زیادی دارد و در مدت کوتاهی پس از پخش به قدری در سراسر دنیا محبوب شد که کم و بیش اغلب کودکان، عروسک های کارتون سگ های نگهبان را هم دارند. با ما در بازیزا همراه شوید تا به طور کامل کارتون سگ های نگهبان را نقد کنیم.

فهرست مطالب

موضوع داستان سگ های نگهبان

قبل از پرداختن به داستان این کارتون، جالب است بدانید که اسم اصلی این کارتون، پاو پاترول (Paw Patrol) است و به اسم گشت پنجه ای یا هاپوهای زرنگ نیز شهرت دارد. این سریال درباره پسری نوجوان به نام رایدر است که مربی گروهی از سگ های جستجوگر و ناجی می شود و عملیات نجات را رهبری می کند. چیزی که شخصیت های این کارتون را از نظر بیننده خاص کرده است، قهرمان بودن هر یک از شخصیت های کارتون سگ های نگهبان است.

این گروه که شامل شش سگ ناجی و تعدادی شخصیت فرعی است، هر کدام در زمینه خاصی استعداد ویژه دارند و هر یک از وسیله نقلیه ای مخصوص به خود استفاده کرده و در کنار هم به امنیت شهرکی ساحلی کمک می کنند. سگ های بامزه این کارتون هر کدام با کلمه ای مخصوص به خود که با لحنی موزون در هر ماموریت به کار می برند. در هر قسمت این سگ ها به ماموریت های مختلف می روند و با قدرت، شجاعت و ذکاوتی که دارند، جان مردم شهر را نجات می دهند.

هر کدام از سگ های مجموعه مهارت هایی در زمینه خدمات اورژانسی مانند مهارت های پلیسی، خلبانی، نجاری، آتش نشانی، افسری و… دارند. این سگ ها همگی مجهز به کوله پشتی هایی به نام پاپ پک هستند که لوازم ضروری نجات در آن قرار دارد.

داستان کارتون سگ های نگهبان بسیار آموزنده است، زیرا کودکان با دیدن آن همکاری، مدیریت، توانایی حل مشکلات و شغل های مفید را یاد می گیرند. کودکان عاشق این سگ های کوچک هستند، زیرا در این گروه دوستانه تنوع شخصیتی و توانایی های متفاوت اعضا به گونه ای است که کودکان با آن ها همزاد پنداری می کنند.

انیمیشن سگ های نگهبان چگونه خلق شد؟

برای ساخت یک انیمیشن یا سریال افراد زیادی پشت پرده به ایده پردازی، طرح ریزی و تلاش های بی پایان مشغول هستند که بسیاری از بینندگان از وجودشان اطلاع ندارند. مراحل تولید انیمیشن سگ های نگهبان توسط گوو استودیو (Guru Studio) انجام شد و بعد از استقبال کودکان از کارتون، کمپانی کانادایی اسپین مستر (Spinmaster) کارکترهای مختلف عروسک سگ های نگهبان را تولید کرد. فروش عروسک سگ های نگهبان تا جایی رونق گرفت که این تولید کننده سالانه میلیون ها دلار از فروش عروسک ها درآمد دارد. البته کنار قصه جذاب، طراحی زیبا و حرفه ای عروسک ها هم در این استقبال بی تاثیر نبود. اولین قسمت از انیمیشن سگ های نگهبان در آگوست 2013 از کانال نیکلودیون پخش شد.

عکس دانلود کارتون سگ های نگهبان جدید[دوبله فارسی و زبان اصلی]

فرآیندی که در کارتون پاو پاترول به کار رفته

  1. ایجاد بحران یا مساله در شهر
  2. تماس با تیم سگ های نگهبان برای حل موضوع
  3. عملیات آماده شدن سگ ها و رفتن به سمت برج مراقبت
  4. بررسی مشکل توسط رایدر و تقسیم وظایف بین سگ ها
  5. حل مشکل به وجود امده
  6. شادی و رقص سگ های نگهبان بعد از اتمام عملیات

نکات مهم و برجسته فیلم

انیمیشن سگ های نگهبان بسیار محبوب کودکان است و در آن با زیرکی جزییاتی طراحی شده تا نظر بیننده را به خود جلب کند. مهم ترین این ویژگی ها عبارت اند از:

موسیقی کارتون سگ های نگهبان

موسیقی در همه کارتون ها بسیار موثر است و در این کارتون نیز، هر یک از بخش های انیمیشن به صورت جداگانه پخش می شود و کودک می تواند به راحتی موسیقی هر قسمت را تشخیص دهد.

رنگ منحصر به فرد

در این کارتون به وضوح می توان اهمیت رنگ ها را متوجه شد، زیرا هر یک از شخصیت های اصلی رنگ مخصوص به خود دارند. به معنای دیگر هر رنگ هویت یک سگ را در این انیمیشن نشان می دهد. این رنگ های متنوع موجب می شود تا ذهن کودک را از محدودیت های دنیای واقعی دور کرده و قوه تخیل او را قوی کند.

تکیه کلام ها

شخصیت های داستان از رایدر گرفته تا تیم سگ های نگهبانف همگی تکیه کلام های مخصوص به خود دارند و هویت سگ های گروه امداد و نجات است. این تکیه کلام ها پرانرژی، انگیزشی و دارای ادبیات مثبت است که قطعا روی کودکان تاثیر می گذارد.

صحنه های تکراری و مهم

در هر قسمت صحنه هایی وجود دارد که به طور مرتب تکرار می شوند که از جمله آن ها می توان به؛ تجهیز شدن سگ ها، ورود سگ ها به برج و تکرار عبارت های خاص اشاره کرد. تکرار این صحنه ها و شعارها موجب پررنگ شدن شخصیت های سگ های نگهبان و تحلیل شخصیت قدرتمندشان در ذهن کودک می شود.

عکس دانلود کارتون سگ های نگهبان جدید[دوبله فارسی و زبان اصلی]

شخصیت های انیمیشن سگ های نگهبان

چیس: او پلیس مهربان شهر و سگ باهوش و زرنگ با نژاد شفرد آلمانی است و سرگروه سگ ها محسوب می شود. چیس هفت سال دارد و در همه ماموریت ها با حضور پررنگ خود تاثیر گذار است. او با حس بویای خیلی قوی به بوی گربه حساسیت دارد.

راکی: سگ باهوش 6 ساله پر از ایده های خلاقانه است و در ماموریت ها همیشه راه حل های مفیدی را رائه می دهد. او از حمام کردن و خیس شدن خوشش نمی آید.

زوما: سگ نجات آبی زوما یک توله سگ پنج ساله بسیار شاد و سرحال است که برعکس راکی عاشق آب است. به همین دلیل او سگ امداد ساحلی است و در تیم پاو پاترول مسئول نجات آبی است. از سرگرمی های او شوخی با سگ های خیلی جدی است.

اسکای: این توله سگ باهوش و جذاب همیشه در حال اذیت کردن سگ های بزرگ تر از خود است و مدام سر به سر آن ها می گذارد. از ویژگی های اسکای جسور، بی باک، چابک و سریع بودن است. او عاشق اسنوبورد است و وقتی ماموریتی در کار نیست، همیشه در حال ورزش و بازی های ویدئویی است.

اورست: او یک سگ کوهستان و عاشق کوهنوردی است. او هنگام ماموریت ها یا مشکلاتی که در برف و بوران اتفاق می افتد، کمک بسیار خوبی برای اعضای تیم است.

رابل: رابل سگ بامزه و توپول گروه سگ های نگهبان که نسبت به بقیه قوی تر است و عاشق خوراکی های خوشمزه است. او به عنوان کارگر ساختمان در گروه خدمات رسانی می کند. رابل در عین حال که ظاهر بامزه ای دارد در هنگام کارهای سنگین، بسیار موثر است و کسی به پای قدرت او نمی رسد.

مارشال: سگ 5 ساله آتش نشان گروه امداد و نجات کارتون سگ های نگهبان بسیار شجاع و ماجراجوست. مارشال برای ماموریت های بزرگ و چالش های سخت همیشه آماده است. البته این سگ خالدار گاهی اوقات دست و پا چلفتی و بامزه هم می شود که موجب شادی کودکان در فیلم است.

هاپو رباتی: این سگ رباتی نقش مهمی در کارتون دارد و به عنوان راننده اتوبوس گشت پنجه ای و یا راننده پایگاه هوایی گشت پنجه ای به تیم کمک می کند.

رکس: او نقش کمرنگ تری نسبت به سگ های دیگر دارد و متخصص دایناسورهاست.

ترکر: این سگ چیواوای قهوه ای-سفید در ماموریت های جنگی به سگ های نگهبان کمک می کند. او هر وقت که جنگ در میان باشد، نفر اول گروه گشت پنجه ای است.

رایدر قهرمان اصلی کارتون پاو پاترول

رایدر پسری 10 ساله و فرمانده گشت پنجه ای است. در کارتون خبری از پدر و مادر دایدر نیست و او به تنهایی به همراه سگ ها که هر کدام مهارت خاص خود را دارند، در یک برج شیشه ای زندگی می کنند. آن ها در زمان بحران به شهروندان کمک می کنند و رایدر را فرمانده رایدر خطاب می کنند.

عکس دانلود کارتون سگ های نگهبان جدید[دوبله فارسی و زبان اصلی]

شهردار هامدینگر

در مجموعه سگ های نگهبان به جای غول و جادوگر، شخصیت منفی داستان شهردار هامدینگر است که با صداپیشگی “ران پاردو” ظاهری مشابه مرد روی جعبه بازی مونوپولی را دارد. اخلاق هامدینگر، کودکانه و خودمحور است و با انتخاباتی ناعادلانه که نتایج آن را به نفع خودش تغییر داده، به عنوان رئیس شهر انتخاب شده است. او شخصی بی کفایت و نالایق است و در طول فیلم برای مردم شهر مشکلات زیادی را ایجاد می کند و به گفته خودش قصد دارد نشاط را به شهر برگرداند. هامدینگر در شکلی کاریکاتوریزه نماینده تمام مسئولان بی کفایت در دنیای واقعی است که با تصمیماتشان باعث رنج بیشتر مردم می شوند.

شهردار با ورود سگ ها به شهر مخالف است و آن ها را زندانی می کند و در مقابل تمایل و علاقه او به گربه ها زیاد است. ناکارآمدی هامدینگر نه تنها در تصمیمات اشتباه و دردسرساز است، بلکه تقابل با دانشمند مخترع دستگاه ابرگیر زمینه ساز یکی از ارجاعات فیلم به بیرون است. او به زور دستگاه هوشمند را از مخترع ربوده و شخصا مسئولیت آن را برعهده می گیرد. با در دست گرفتن مدیریت دستگاه ابرگیر مخالفتش با روزهای بارانی را اعلام می کند.

درباره شخصیت چیس

اگر تماشای صحنه های پرهیجان نجات و قسمت های ساده، خنده دار و حتی احمقانه انیمیشن سگ های نگهبان برای کودکان بسیار لذت بخش است، اما در مورد بزرگسالان هم، به احتمال زیاد شخصیت محبوب چیس می تواند بسیار جذاب باشد.

در فیلم تلویزیونی سگ های نگهبان، صداپیشگی چیس به عهده “ایان آرمیتیج” است که در مجموعه شلدون جوان (Young Sheldon) نیز به ایفای نقش پرداخته است. چیس در بازگشت به شهر بزرگ به یاد می آورد که قبل از این که رایدر او را پیدا کند و به گروه سگ های نگهبان بپیوندد، بسیار ترسیده بود و از این موضوع خجالت زده است. رایدر می تواند با بازسازی حافظه چیس این احساس را در او به وجود آورد که حتی با وجود ترس بسیار قوی نیز بوده است. چیس یاد می گیرد که حتی قهرمانان نیز گاهی می ترسند و همیشه در برابر مشکلات شجاع نیستند.

عکس دانلود کارتون سگ های نگهبان جدید[دوبله فارسی و زبان اصلی]

لیبرتی در کارتون کیست؟

در فیلم سینمایی سگ های نگهبان، به منظور جالب تر شدن روی پرده سینما و همچنین لذت بخش شدن فیلم برای بزرگسالان، در اجرای صدا پیشگان تغییراتی ایجاد شده است. برجسته ترین این تغییرات، حضور ستاره مجموعه Black-ish یعنی “مارسایی مارتین” است که صداپیشگی سگی شهری به نام لیبرتی را برعهده دارد که از طرفداران سگ های نگهبان می باشد.

لیبرتی زمانی که شهردار هامدینگر با بی توجهی وسایل آتش بازی جشن ریاستش را در یک مکان قرار داد، سگ های نگهبان را با خبر کرد. او آرزو دارد تا به گروه سگ های نگهبان بپیوندد، که البته این امر موجب می شود تا حدی عدم توازن جنسیتی در گروه سگ های نگهبان کمتر دیده شود، زیرا تنها یک سگ مونث در گروه شش تایی سگ های نگهبان وجود دارد.

اسامی شخصیت های دیگر کارتون

شخصیت های حیوانی:

  1. چیکالتا (Chickaletta) مرغ
  2. والی (Wally) فوک

شخصیت های انسانی:

  1. جیک
  2. یامی کشاورز
  3. تاربوت پسر ماهی گیر و زیست شناس
  4. مایر گودوی

صدا پیشگان کارتون Pow Patrol

در میان صداپیشگان فیلم Paw Patrol نام چند شخصیت مهم و مشهور دیده می شود:

  • جیمس کیمل در نقش مارتی ماکرکر که گوینده اخبار است.
  • یارا شهیدی که هم بازی مارتین در مجموعه Black-ish می باشد به جای کارشناس هواشناسی صحبت می کند.
  • دکس شپارد محافظ شهردار هامدینگر
  • رندل پارک محافظ شهردار هامدینگر
  • تایلر پری به جای راننده کامیونی که به کمک نیاز دارد ایفای نقش می کند.
  • کیم کارداشیان وست به جای سگی ناز پرورده و پشمالو حرف می زند.
  • ادام لوین هم خواننده ترانه فیلم می باشد.

دلیل استفاده از سگ در کارتون گشت پنجه ای

همان طور که می دانید سگ ها نماد وفاداری و مهربانی هستند و این شاید مهم ترین دلیل استفاده از سگ به عنوان شخصیت های مهم کارتون می باشد. در دنیای واقعی نیز حتما دیده اید که سگ ها نسبت به صاحب خود علاقه زیادی دارند و از او در مقابل خطرات مواظبت می کنند. این ویژگی در کارتون سگ های نگهبان مشهود است و حس وفاداری سگ ها را می توان به راحتی حس کرد.

اثرات و پیام های مثبت سگ های نگهبان

اصولا اکثر کودکان به تماشای کارتون علاقمند هستند، پس در نظر گرفتن اثرات مثبت و یا حتی منفی از تماشای کارتون ها را باید در نظر بگیریم. بیشترین پیامی که می توان بعد از تماشای کارتون سگ های نگهبان گرفت ؛ همدلی و کمک به دیگران است. والدین می توانند بعد از تماشای آن با کودکشان در رابطه با این موضوع و این که هر کس می تواند از مهارت ها و توانایی های خود برای کمک به دیگران استفاده کند، صحبت کنند.

نکات منفی انیمیشن سگ های نگهبان

در میان تیم سگ های نگهبان، فیلم ساز بیش از حد به شخصیت چیس می پردازد و برای او پیشینه ای یک خطی تعریف می کند، اما ضعفی که در این جا می توان دید ناشی از نوع به کارگیری یک منش قهرمانانه است. با آن پیش زمینه قاعدتا باید در طول داستان شخصیت چیس را در مرکز قهرمانان قرار دهد و به عنوان قهرمان اصلی شناخته شود، ولی این اتفاق نمی افتد و حتی گاهی از سگ های دیگر شجاعت کمتری دارد.

نکته مهم بعدی پایان فیلم است که طبق توقعاتی که برای مخاطب ایجاد شده باید از بین بردن دستگاه ابرگیر با یک کار گروهی یا توسط دو شخصیت چیس و لیبرتی که بیشتر به آن ها پرداخته شده، ایجاد شود، اما این کار بدون خطر محسوسی در یک عملیات تک نفره توسط اسکای انجام می شود.

دانلود کارتون سگهای نگهبان

کلام پایانی

کارتون سگ های نگهبان داستانی آموزنده و سرگرم کننده برای کودکان دارد که از این نظر واقعا مناسب کودکان است. انمیمیشن با توجه به شناختی که از مخاطب خود به دست آورده است توانسته تمام ویژگی هایی که گروه های سنی مختلف به آن علاقه دارند را پیدا کند و موجب سرگرمی و لذتشان شود. تکنولوژی و وسایل فوق پیشرفته ای که قهرمانان این انیمیشن استفاده می کنند تا از مردم شهر محافظت کنند و توانایی هایی که دارند موجب شده تا اشتیاق کودکان برای دیدن انیمیشن سگ های نگهبان بیشتر شود.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*