بازیزا

بررسی بازی اوه گوچی و توکن GHST

بازی آوه گوچی

اگر تا چند سال قبل کسی ادعا می کرد که روزی شما می توانید یک شخصیت کارتونی و پیکسلی را به عنوان وثیقه بگذارید و از آن درآمد به دست آورید، برایتان غیرقابل باور بود. اما امروزه بازی آوه گوچی که یک بازی کلکسیونی رمزارز محور با قابلیت دیفای است، این ادعا را به حقیقت مبدل ساخته است.

به لطف توکن های NFT نه تنها این امر باور پذیر شد، بلکه از بحث های داغ در زمینه ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری افراد در این حوزه به شمار می رود. تیم توسعه دهنده بازی آوه گوچی با ترکیب جنبه های مختلف حوزه کریپتو و امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، امکان تجربه جدیدی از بازی های بلاک چینی را فراهم ساخته اند. برای این که به طور کامل درباره پروژه Aavegitchi مطلع شوید، با ما در ادامه این مطلب از بازیزا همراه باشید.

فهرست مطالب

ارز دیجیتال آوه گوچی Aavegitchi چیست؟

پروژه آوه گوچی پلتفرمی در حوزه DeFi و مبتنی بر توکن های غیرمثلی (NFT) است، که بر روی پروتکل Aave و بلاک چین اتریوم ساخته شده است. بازی کلکسیونی آوه گوچی توسط استودیوی پیکسل کرافت (Pixelcraft)، مستقر در سنگاپور، توسعه یافته است. موجودات بومی این متاورس، آوه گوچی نام دارند و گیمرها می توانند آواتارهای NFT بازی را استیک کنند و در ازای آن پاداش بگیرند.

توکن آوه گوچی برای رقابت و سرگرمی طراحی شده و دارندگان آن با مشارکت در این بازی کسب سود می کنند. از ویژگی های منحصر به فرد این NFT، تغییر قیمت این توکن براساس میزان فعالیت و مشارکت صاحب خود در این پلتفرم است. برخلاف دیگر NFTها که جنبه جمع آوری و نگهداری آثار دارند، آوه گوچی برای ارزشمندتر شدن نیازمند تعامل روزانه از طرف صاحب خود است، همین ویژگی موجب شده تا تیم توسعه دهنده این پروژه، این طرح را بر روی پلتفرم Polygon پیاده سازی کنند. شبکه پالی گان یکی از زنجیره های جانبی اتریوم است و این قابلیت را دارد تا تمامی اطلاعات گسترده را به طور پویا بر روی شبکه خود ذخیره کند.

بنیان گذاران آوه گوچی

پروژه آوه گوچی در سال 2020 توسط Pixelcraft Studios که سابقه و تجربه بسیاری در حوزه دیفای و NFTها دارد، تاسیس شد. این استودیو و پلتفرم های اوه گوچی، به طور مشترک توسط جس جانسون (Jesse Johnson) و همکارانش که با نام مستعار کودر دن (Coder Dan) شناخته می شوند، بنیان گذاشته شد. بسیاری از دیگر اعضای این تیم نیز با نام مستعار روی این پروژه کار می کنند.

جس جانسون Bullionix اولین توکن غیرمثلی تحت پشتیبانی طلا را هم ساخته است. این ایده ساخت آوه گوچی به جهت آن مطرح شد که به بازیکنان اجازه می دهد از گوچی ها به عنوان وثیقه استفاده کرده و در عین حال بازی سرگرم کننده ای باشد، که بازیکنان آن می توانند جمع کردنی های خود را به صورت NFT خرید، فروش و بروزرسانی کنند.

همچنین در اواخر ماه آپریل 2021 بود که سازندگان پلتفرم آوه گوچی همکاری خود را منتشر کردند. در این تاریخ پروتکل reef خبر از آغاز همکاری خود با پلتفرم Aavegotchi را داد. این پروتکل که یکی از بزرگان تامین مالی در صنعت دیفای است، ورود خود به حوزه NFT را با این همکاری آغاز کرد. دنکو مانچسکی مدیر عامل شرکت REEF Finace با ابراز خرسندی از آغاز این همکاری، پروژه NFT توسعه یافته در آوه گوچی را یکی از بازی های تحول آفرین در این حوزه دانست.

3

توکن GHST چیست؟

توکن GHST عرضه نامحدودی دارد، زیرا تعداد نامحدودی توکن GHST را می توان از منحنی پیوند توکن خریداری کرد. همان طور که هزینه توکن GHST بعدی خریداری شده، از TBC افزایش چشمگیری پیدا می کند و به طور مشابه توکن GHST را می توان هر زمان به توکن TBC فروخت. این امر هم عرضه را کاهش می دهد و هم قیمت توکن های بعدی خریداری شده از TBC را کاهش می دهد. همچنین تعداد توکن های GHST در گردش، ضرب در قیمت فعلی GHST در بازار برابر با ارزش بازار آوه گوچی است، که ارزش بازار کریپتوکارنسی را رتبه بندی می کند و سهم بازار و تسلط آن را مشخص می سازد.

نحوه شروع بازی و کسب درآمد در آوه گوچی

برای این که بتوانید بازی را شروع کنید، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید و سپس وارد بازی شوید.

خرید توکن GHST

ابتدا به مقداری توکن GHST، که رمزارز بومی این بازی است، نیاز دارید. از GHST می توان برای خرید دارایی های بازی از جمله آوه گوچی، پورتال ها، پوشیدنی ها، اقلام مصرفی و جمع کردنی استفاده کرد. GHST قابلیت های مختلف دیگری مانند استیکینگ و رای در پلتفرم را نیز دارا می باشد.

آوه گوچی در سال 2021 به پالی گان جابه‌جا شد، از این رو شما برای خرج کردن توکن‌های GHST خود باید دارایی‌هایتان را با استفاده از پل (Bridge) به آوه گوچی منتقل کنید. به طور خلاصه پالی‌گان راهکار لایه دوم اتریوم است که امکان انجام تراکنش های سریع‌تر و تقریبا بدون هزینه را برای کاربران فراهم می‌کند.

به فروشگاه BAAZAAR بروید

بازار فروشگاه واسطه رسمی آوه گوچی است، که فروشندگان در آن می توانند اقلام مورد‌نظر خود را برای فروش در این بخش لیست کنند. برای جلوگیری از لیست کردن اسپم، اقلامی که به فروش گذاشته می‌شوند مشمول GHST 0.1 کارمزد خواهند بود. وقتی مورد لیست شده روی پلی‌گان ایجاد یا بروزرسانی می‌شود، کارمزد GHST 0.1 مستقیما به آدرس سوزاندن منتقل خواهد شد که سبب ایجاد فشار ضدتورم روی ارز می‌شود.

دعوت دوستان

شما می توانید از طریق پورتال، یک آوه گوچی را از “قلمرو پایین” دعوت کنید. هر پورتال شامل 10 دوست است که شما می توانید 1 نفر از 10 نفر را برای دعوت انتخاب کنید، موارد باقی مانده نیز ناپدید خواهند شد. در آغاز هر پورتال پلتفرم حدود GHST 100 هزینه داشت اما همه آن ها به فروش رفته اند. خوشبختانه این رویداد Haunts یک رویداد کوتاه است، که 10 هزار پورتال را به مزایده می گذارد.

همچنین می توان از بازار پورتال خریداری کرد. برای دریافت یک آوه گوچی از پورتال، باید مقدار aTokenهای مختلف مورد نیاز را در پورتال استیک کنید. این aTokenها را می توان به طور مستقیم از طریق آوه یا صرافی‌های غیرمتمرکزی مانند یونی‌سواپ خریداری کرد. دارایی‌های استیک شده علاوه بر ارزش بازاری هر گوچی به آن ارزش ذاتی نیز می‌بخشند.

4

مشارکت در فارم کمیاب‌ها (Rarity)

فارم کمیاب یک مکانیزم بازی است که به بازیکنانی که نادرترین گوچی‌ها را در زمان مشخص شده با موفقیت پرورش دهند، پاداش خواهد داد. هدف از طراحی این مکانیزم تشویق کاربرانی است که به طور مشتاقانه با اکوسیستم تعادل دارند. در انتهای این زمان مشخص شده، کمیاب‌ترین گوچی مجموعه ای پاداش‎‌های GHST دریافت خواهند کرد، که از 40 درصد کل GHST خرج شده حاصل شده است.

سه نوع فارم موجود در آوه گوچی

  1. امتیارات کمیابی آوه گوچی
  2. امتیازات خویشاوندی
  3. سابقه

تعامل با آوه گوچی

هر گیمر در پروفایل آوه گوچی شخصی خود، به روش های مختلفی با گوچی خود در تعامل است:

نوازش کردن (Pet): هر 12 ساعت با پرداخت مقدار کمی کارمزد گوچی خود را نوازش کنید تا 1 درجه خویشاوندی آن اضافه شود.

آراستن (Equip): گوچی خود را با پوشیدنی های مختلف تزئین کنید تا رتبه کمیابی آن افزایش یابد.

غذا دادن (Feed): با اقلام مصرفی که از بازار خریداری کرده اید، به گوچی خود غذا دهید، این اقلام زمانی که مصرف می شوند، به ویژگی های گوچی شما اضافه می کنند.

تغییر نام (Rename): مانند حیوان خانگی می توانید نام گوچی خود را تغییر دهید.

ایجاد تغییر در آواتار

روش های به دست آوردن توکن GHST

  •  خرید GHST از صرافی های غیرمتمرکز شبکه اتریوم مانند یونی سواپ (Uniswap)
  • خرید از صرافی های غیرمتمرکز شبکه پالی گان مانند کوئیک سواپ (QuickSwap)
  • خرید از صرافی های متمرکز مانند بایننس و کراکن (Kraken)

روند بازی آوه گوچی چگونه است؟

روند بازی آوه گوچی مشابه با بازی Tamagotchi است، با این تفاوت که از بلاک چین استفاده کرده و مبتنی بر پروتکل آوه است. در بازی Aavehotchi هر توکن NFT یا آوه گوچی به شکل یک آواتار پیکسلی به شکل روح نمایش داده می شود و شما با خرید این NFT با استفاده از توکن GHST، به نحوی این روح را احضار می کنید. بازیکن آواتار خود را با بازی کردن مینی گیم ها (Minigames)، لباس پوشاندن و مراقبت کردن بروزرسانی می کند. هر چه زمان و پول بیشتری برای گوچی ها صرف کند، ارزش این گوچی ها به عنوان یک NFT بالاتر می رود.

نماد اختصاری ارز دیجیتال آوه گوچی، GHST، است که از واژه ghost (به معنای روح) گرفته شده است. این ارواح پیکسلی روی بلاک چین اتریوم زندگی می کنند و توسط استاندارد ERC-721 پشتیبانی می شوند. بازیکنان می توانند بسته به فعالیت خود توکن GHST دریافت کنند.

بازی آوه گوچی فصلی دارد که به فصل کشت کمیاب (Rarity Farming Season) معروف است. این فصل جهت پاداش به کاربران براساس سابقه، کمیابی، منحصر به فرد بودن و وفاداری طراحی شده است. کاربران در هر دور کشت، با توجه به رده بندی های مشخص شده پاداش دریافت می کنند. سرمایه پاداش ها از فروش های عمومی روی شبکه حاصل می شود، هزینه ای که کاربران بابت خرید لباس و اکسسوری های مختلف برای آواتار گوچی های خود پرداخت می کنند، به پاداش اختصاص داده می شود.

آوه میزبان آوه گوچی است و پروتکل آوه یکی از سایدچین­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‌‌‎‌ های شبکه اتریوم محسوب می شود، به همین دلیل است که کاربران باید کیف پول متامسک ساخته و آدرس ETH داشته باشند. برای بازی در آوه گوچی باید در کیف پول خود رمزارز داشته باشید. برای انجام عملیات برون زنجیره ای باید اتریوم یا پالی گان (MATIC) خریداری کرده و این دو بلاک چین را به یکدیگر متصل کنید. همچنین برای خرید گوچی ها باید GHST داشته باشید و به شبکه آوه گوچی متصل شوید.

ویژگی های منحصر به فرد ارز دیجیتال آوه گوچی (GHST) چیست؟

این پلتفرم غیر متمرکز بوده و دارای قراردادهای هوشمند می باشد. منبع باز بودن این پلتفرم نیز یکی دیگر از مزایای آن محسوب می شود. در حال حاضر می توان گفت که این پلتفرم یکی از بهترین پلتفرم هایی است که می تواند پروژه های ان اف تی را ارسال کند. آوه گوچی در تلاش است تا تجربه بازی را در میان کاربران خود ارتقا بخشد.

آوه گوچی تنها یک پلتفرم برای خرید و ایجاد جمع کردنی های داخل بازی نیست. کاربرد گوچی ها از جمع کردنی ها و NFTها فراتر است و می توان از آن به عنوان وثیقه نیز استفاده کرد. کاربران برای تعامل با گوچی ها باید در ابتدا دیگر رمزارزهای تحت پشتیبانی را واریز کنند، علاوه بر فعالیت خود بازیکن، این رمزارزها نیز به گوچی ها ارزش می بخشند. همچنین بازیکنان با وثیقه گذاشتن می توانند سود کسب کنند، که این سود در زمان واقعی قابل مشاهده است. کاربران علاوه بر کسب سود می توانند پاداش های GHST نیز دریافت کنند. درآمد این شبکه از بازار جمع کردنی ها و پوشیدنی ها و کارمزد مینی گیم ها تولید می شود.

روش استیک کردن

هولدهای GHST می توانند توکن های خود را با قرادادهای استیکینگ آوه گوچی استیک کنند تا FRENS کسب نمایند. FRENSها یک بالانس غیرقابل انتقالند که برای خرید در دسترس نیستند. برای این که شانس برنده شدن پوشیدنی‌های مختلف را به دست آورید، می توان این بالانس را به بلیط های Raffle تبدیل کرد. همچنین می توان آن ها را برای کسب شانس برنده شدن پورتال‌ها و زمین مجازی به بلیط‎‌های Drop تغییر داد.

آوه گوچی

آینده ارز رمزنگاری شده آوه گوچی

برای پیش بینی قیمت و اینده GHST مانند سایر ارزهای دیجیتا، باید فاکتورها و عوامل زیادی را در نظر بگیریم. افزایش یا کاهش تقاضا، وضعیت اقتصادی کشورها و اهداف تیم پروژه ارز آوه گوچی نمونه هایی از عواملی هستند که می توانند به طور مستقیم بر روی قیمت و آینده GHST تاثیرات مثبت یا منفی بگذارند.

قیمت ارز دیجیتال گوچی در نواسانات ثابت و مستعد تغییرات متعدد است، که ناشی از نوسانات و تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می گیرد. ارز آوه گوچی می تواند در یک بازه زمانی نسبتا کم به شدت افزایش یا کاهش پیدا کند. علاوه بر عوامل سنتی مثل احساسات بازار، جریان دارایی ها در مبادلات و به طور کلی اقتصاد، قیمت و آینده آوه گوچی تحت تاثیر تعداد توکن های خریداری شده از Toke Bonding Curve و محبوبیت بازی آوه گوچی است.

همان طور که اشاره شد از جمله عوامل مهم تاثیرگذار بر آینده و قیمت GHST، اهداف تیم پروژه ارز دیجیتال آوه گوچی می باشد. تیم این پروژه از افراد با تجربه و با سابقه در زمینه بلاک چین و NFTها تشکیل شده است. این پلتفرم با طراحی آیتم های گوناگون سعی در ایجاد شخصیت های منحصر به فرد دارد. با اجرایی شدن این اهداف انتظار می رود تقاضای خرید ارز دیجیتال آوه گوچی افزایش یابد و در نتیجه موجب افزایش قیمت و پیشرفت در آینده شود.

مقایسه پلتفرم AxieInfinity با Aavegotchi

اکسی اینفینیتی که حرف اول را در بلاک چین اتریوم می زند، بیشتر به عنوان ابزاری برای بازی محسوب می شود. در حالی که آوه گوچی بیشتر بستری برای ساخت بازی است. اما از لحاظ شباهت باید گفت هر پلتفرمی که با ان اف تی ها سروکار دارد و البته دیفای است، با دیگر پلتفرم ها شباهت هایی دارد.

ارز GHST را چگونه تهیه کنیم؟

ارز دیجیتال GHST را می توان از صرافی های رمزارزی شناخته شده ای مانند بایننس (Binanace)، صرافی Gate.io، صرافی کوکوین (KuCoin)، صرافی کراکن (Kraken) و… خریداری کرد.

لازم به ذکر است که کیف پول های معتبری مانند متامسک و تراست والت از ذخیره و مدیریت توکن GHST پشتیبانی می کنند.

سخن پایانی

هدف اصلی که قرار است این پلتفرم به آن برسد این است که، با استفاده از امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می گیرد، انگیزه هایی برای کاربران پروژه ایجاد شود. آوه گوچی یک پروژه صاحب نام است که نسبت به دو پدیده مهم NTF و دیفای، رویکردی منحصر‌ به‌ فرد به دست آورده است. تیم توسعه دهنده برای پیشرفت هر چه بیشتر پروژه در آینده قابلیت‌های بیشتری را به آن اضافه می کنند.

سوالات متداول

روند باز آوه گوچی مشابه کدام بازی است؟

آوه گوچی شباهت زیادی با بازی Tamagotchi دارد، با این تفاوت که از بلاک چین استفاده می کند و مبتنی بر پروتکل آوه می باشد.

هر توکن آوه گوچی در بازی چگونه نمایش داده می شود؟

هر توکن آوه گوچی به شکل یک آواتار پیکسلی که شبیه به یک روح است، نمایش داده می شود و بارزیکن با خرید هر NFT با کمک توکن گس، در حقیقت یک روح را احضار می کند.

سه نوع فارم موجود در بازی آوه گوچی را نام ببرید؟

امتیازات کمیاب آوه گوچی، امتیازات خویشاوندی و سابقه از فارم های موجود در بازی هستند.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*