بازیزا

دانلود بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر، اندروید و ios [آنلاین و آفلاین]

عکس دانلود بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر، اندروید و ios [آنلاین و آفلاین]

ظهور بازی های استراتژیک تحول شگرفی را در صنعت بازی های ویدیویی به وجود آورد و در مدت زمان کوتاهی توانست کاربران بسیاری را از سراسر جهان مجذوب خود کند. این بازی ها فارغ از المان های خسته کننده صرفا تجربه ای دوست داشتنی را برای ما رقم می زنند. ژانری که در کنار بازی‌های اکشن و شوتر اول شخص، در تاریخ این صنعت ریشه کرده و در شاخه‌های خود، ژانرهای MOBA و MMO را به‌ ارمغان آورده است.

به همین منظور در ادامه این مقاله از بازیزا قصد داریم تا به معرفی بهترین بازی های استراتژیک اندروید، بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر و ios بپردازیم، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

دلیل محبوبیت بازی های استراتژیک

ریشه کلمه استراتژی یونانی است و به معنای برنامه ریزی و استفاده از امکانات موجود برای رسیدن به اهداف مهم و نهایی است. این اهداف می تواند سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و یا نظامی باشد.

اصول طراحی بازی های استراتژیک به گونه ای است که حواس پنجگانه انسانی را کاملا درگیر کرده و نیازمند تمرکز بسیار بالا و البته توانایی تجزیه و تحلیل موقعیت های متعدد موجود در بازی است. شاید برنده شدن در بازی هایی که غالبا جنبه تفریحی دارند کار آسانی باشد، اما پیروزی در بازی های استراتژیک قطعا نیازمند برنامه ریزی بسیار دقیق و تمرکز بسیار بالا در بررسی شرایط رقبا است.

در این دسته از بازی ها هر بازیکن در غالب یک فرمانده و رهبر نقش آفرینی کرده و باید بتواند با استفاده از منابع انسانی، تجهیزات و امکانات موجود در منطقه و البته انتخاب روش های مناسب جنگی، دشمن را شکست دهد.

تفاوت سبک اکشن و استراتژیک در بازی های آنلاین

گاهی اوقات بازی های ژانر اکشن و استراتژیک اشتباها در یک دسته قرار می گیرند چرا که بعضی از بازی های اکشن داستانی استراتژیک داشته و کاربران در تشخیص سبک بازی دچار سردرگمی می شوند.

در ژانر اکشن بازیکنان برای دسترسی به امکانات و تجهیزاتی که در روند بازی تعریف شده است به دشمن حمله کرده و درگیر مبارزات متعدد می شوند، در حالی که در سبک استراتژیک سایر شخصیت های موجود در بازی چه دوست و چه دشمن به صورت برابر به آیتم ها، امکانات و منابع تعریف شده دسترسی دارند.

در ادامه این مطلب فهرستی از معروف ترین بازی های استراتژیک که توجه گیمرهای بسیاری را به خود جلب کرده است، معرفی خواهیم کرد.

18. بازی Peaky Blinders: Mastermind

بازی Peaky Blinders: Mastermind

بازی Peaky Blinders: Mastermind برای نخستین بار توسط کمپانی Futurlab با الهام از فیلم محبوب و بی نظیر پیکی بلایندرز با قابلیت دسترسی و اجرا بر روی کنسول های نینتندو سوئیچ، Xbox one و Ps4 طراحی و منتشر شد.

بازیکنان در این بازی هیجان انگیز در نقش شلبی قرار گرفته و باید تلاش کنند با استفاده از امکانات موجود در بازی برای موفقیت سازمان و خانواده تصمیمات درستی بگیرند. قدرت شخصیت شلبی به مرور و با پیشروی در روند بازی افزایش پیدا کرده و می تواند کنترل خانواده های مافیایی را در دست بگیرد و از منابع انسانی و تجهیزات آن ها استفاده کند. 

17. بازی Total War

بازی Total War

مجموعه Total War از بهترین و شاخص ترین بازی های منتشر شده در ژانر استراتژیک می باشد. اولین نسخه این بازی توسط کمپانی بریتانیایی The Creative Assembly در سال 2000 میلادی با عنوان SHOGUN ارائه شد و هر سال با ارائه نسخه های جدید گیمرهای بازی استراتژیک را شیفته خود کرد. آخرین نسخه بازی Total War در سال 2020 میلادی و با عنوان Troy به بازار وارد شد.

16. بازی Empire of Sin 

بازی Empire of Sin 

بازی Empire of Sin توسط کمپانی paradox intractive با قابلیت اجرا بر روی کنسول Ps4 منتشر و به صنعت سرگرمی های آنلاین وارد شد. داستان بازی روایتگر شخصیتی است که برای مدتی از عرصه جرم و جنایت فاصله می گیرد، اما مجددا در سال 1920 میلادی با هدف در دست گرفتن قدرت در شیکاگو به عنوان رهبر یک گروه مافیایی به زمین بازی باز می گردد.

Empire of Sin به دلیل وجود شخصیت های متعدد که هر کدام سبک منحصر به فردی را در بازی خود به نمایش می گذارند، گیم پلی خارق العاده و البته داستان غنی، از جایگاه ارزشمندی در میان بازی های استراتژیک برخوردار است.

15. بازی آنلاین Clash Royale

بازی آنلاین Clash Royale

بازی Clash Royale توسط کمپانی Supercell که به عقیده منتقدان بازی های آنلاین بهترین برند در طراحی بازی های سبک استراتژیک می باشد، تولید و منتشر شد. این بازی در واقع نسخه با کیفیت Clash of Clans است که با قابلیت اجرا بر روی دو سیستم عامل اندروید و IOS به صورت آنلاین به بازار عرضه شد. 

در این بازی نیز همانند Clash of Clans باید تلاش کنید تا بهره گیری از قلعه های دفاعی و نیروهای نظامی که در اختیار دارید، قلمرو پادشاهی دشمن را مورد حمله قرار داده و از تجهیزات موجود در راستای افزایش قدرت خود استفاده کنید. 

14. بازی Age of Empires

عکس دانلود بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر، اندروید و ios [آنلاین و آفلاین]

اولین نسخه این بازی در سال 1997 طراحی شده و هم اکنون پس از ارائه نسخه های گوناگون، آخرین ورژن این بازی با عنوان Age of Empires 4 در مراحل پایانی تولید و عرضه به بازار است.

نسخه Age of Empires III: Definitive Edition این بازی شما را به قلمرو پادشاهان و دیدار با شخصیت های بزرگی همچون جرج واشینگتن دعوت می کند، پس به جرات می توان گفت این نسخه از لحاظ داستانی بهترین بازی در سبک استراتژیک می باشد. در این نسخه کاربران در غالب یک شخصیت شوالیه صلیبی قرار گرفته و شاهد مبارزات پی در پی با ترک های عثمانی، بومیان آمریکا و نیروهای انگلستان می باشند. 

13. بازی Desperados III

عکس دانلود بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر، اندروید و ios [آنلاین و آفلاین]

Desperados III که توسط یک کمپانی آلمانی به نام mimimi طراحی و به همت THQ Nordic منتشر شد، داستان زندگی جوانی باهوش و شجاع به نام جان کوپر را در سال 1870 میلادی روایت می کند.

در نسخه های پیشین این بازی شخصیت اصلی داستان برای به دست آوردن دلار و کسب درآمد به هر کاری دست زده و تنها همین هدف را دنبال می کرد، اما در جدیدترین ورژن این بازی جان کوپر جوان و مغرور با هدف انتقام از شخصیتی به نام فرانک مجبور به ماجراجویی در غرب وحشی می شود. 

کمپانی mimimi با ساخت این نسخه از سری بازی های Desperados ثابت کرد که در طراحی به سبک تاکتیکال بسیار موفق بوده و در میان گیمرهای حرفه ای از محبوبیت کم نظیری برخوردار است. این نسخه هم اکنون بر روی کنسول های ایکس باکس وان و PS4 قابل اجرا می باشد.

12. Invisible, Inc

invisible inc game

این بازی یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تاکتیکی ساخته‌شده است، که فقط چند شخصیت معدود را کنترل می‌کنید و همین موضوع باعث شده موقعیت‌های بازی سرشار از تنش باشند. شرکت نامرئی‌سازی از آن بازی‌هایی است که امکان دارد در ابتدای نوبت دست‌هایتان را بالای سرتان ببرید، چون مطمئن هستید که باخت‌تان حتمی است. اما ده دقیقه بعد نقشه‌ای بی‌نقص می ریزید و اجرا می کنید. نبوغ شرکت نامرئی‌سازی در این نهفته است که درام و تنشی شدید در مراحلش ایجاد می‌کند، مراحلی که هر دور به صورت تصادفی تولید می‌شوند و ساختار از پیش‌تعیین‌شده ندارند و خود را با سلیقه و تمایلات شخصی شما منطبق می‌کنند. این بازی در کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن 4، سوییچ و ios قابل اجرا می باشد.

11. بازی Civilization Revolution 2

بازی Civilization Revolution 2

بازی آنلاین Civilization Revolution 2 نخستین بار توسط کمپانی 2k Games برای پلتفرم PC به بازار عرضه شد، اما پس از مدتی به سبب استقبال بی نظیر کاربران با تصمیم استودیو برای آیفون و اندروید نیز ارائه گردید. در این بازی فوق العاده باید تلاش کنید تا امپراتوری خود را گسترش داده و با انتخاب درست هر شخصیت از بخش های گوناگون قلمرو خود در مقابل حملات دشمن محافظت کنید.

10. بازی Wasteland 3

بازی Wasteland 3

اولین نسخه از مجموعه Wasteland در سال 1988 توسط برایان فارگو طراحی شد و در اختیار طرفداران سبک استراتژیک قرار گرفت. پس از آن نسخه دوم و سوم بازی به ترتیب در سال های 2014 و 2020 منتشر شد و مورد توجه گیمرها و منتقدان این صنعت قرار گرفت. 

داستان بازی در آخرین نسخه روایتگر شخصیتی است که آخرین عضو از گروه November بوده و باید در روند بازی با ایجاد پناهگاه و جمع آوری افراد قابل و قدرتمند در زمینه جنگ آوری منطقه آریزونا را از دست دشمنان نجانت دهد. برنامه ریزی صحیح و استفاده به موقع از منابع و تجهیزات انسانس و غیر انسانی موجود در بازی ضامن پیروزی شما در میدان نبرد است. این بازی را می توانید در کنسول های پلی استیشن 4 و XBOX ONE بازی کنید.

9. Sid Meier’s Civilization VI

Sid Meier’s Civilization VI game

تمدن ۶ برای مجموعه‌ی تمدن جهشی بزرگ رو به جلو به حساب نمی‌آید و شاید فقط یک یا دو قدم در راستای بهتر شدن برداشته باشد، ولی همین یکی دو قدم کافی‌ست تا آن را به بهترین بازی مجموعه و یکی از بهترین بازی های استراتژیک تاریخ تبدیل کند. جذابیت پیشین بازی‌های تمدن در این بازی هم وجود دارد. در آن هدف این است که تمدنی را از بدو تولد تا مرحله‌ فتح دنیا با کمک ربات‌ها، پیروزی در رقابت فضایی یا غلبه‌ فرهنگی هدایت کنید.

این بازی برای پیاده کردن گیم‌پلی استراتژی کلان، اهداف کوتاه‌مدت تعیین می‌کند. مثلاً ممکن است که به قاره‌ای جدید برسید تا سرعت پژوهش در حوزه‌ یکی از تکنولوژی‌های اصلی‌تان را بیشتر کنید. ممکن است با فرستادن چند گروه اعزامی حساب‌شده، یک دولت‌شهر را به خود جذب کنید. این بازی هم روی کامپیوترهای شخصی، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و اندروید قابل اجراست.

8. بازی Planet Coaster

بازی Planet Coaster

در این بازی جذاب و شگفت انگیز مدیریت یک شهربازی بزرگ در اختیار شما قرار گرفته و باید با تمام توان  برای موفقیت و پیروزی در مقابل رقبا تلاش کنید. این بازی هم اکنون بر روی پلتفرم های PS4 ،PS5 و ایکس باکس سری ایکس قابل دسترسی و اجرا می باشد. 

یکی از استراتژی های مهم در این بازی جذب افراد و شخصیت های متعدد حاضر به کمک تبلیغات گسترده می باشد، چرا که از این طریق می توانید کسب درآمد کرده و دستگاه های نوین و جذاب تری را برای مجموعه خود خریداری کنید و البته در نهایت برنده یک رقابت هیجان انگیز باشید. 

7. بازی  Port Royale 4

بازی  Port Royale 4

این نسخه آخرین ورژن از مجموعه بازی های Port Royale است که در سال 2020 توسط کمپانی Gaming minds طراحی و منتشر شد. داستان خارق العاده این بازی دوران دریانوردی قدرت های بزرگ جهانی را در قرن 17 میلادی به نمایش می گذارد. 

داستان بازی در دریای کارائیب اتفاق افتاده و شما وظیفه دارید با تهیه یک کشتی و استفاده از افراد ماهر و توانمند با کشتی های اسپانیایی، هلندی، بریتانیایی و فرانسوی رقابت کنید تا بتوانید به منابع و امکانات جزیره های اطراف دریای کارائیب دست پیدا کنید. این بازی از قابلیت اجرا بر روی XBOX ONE و PS4 برخوردار است. 

6. بازی Commandos 2: HD Remaster

بازی Commandos 2: HD Remaster

در این بازی فرماندهی یک گروه از کماندوهای حرفه ای در زمان جنگ جهانی دوم بر عهده شما است و باید تلاش کنید به کمک مهارت های ویژه و طبق آموزش هایی که فراگرفته اید وارد منطقه دشمن شده و با یک نقشه کارامد دشمن را مغلوب خود کنید. از تجهیزات و منابع آن ها در راستای افزایش قدرت نیروهای خودی استفاده کرده و برای مبارزات بعدی آماده شوید.  

این بازی جذاب را می توانید در کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان اجرا کرده و لحظات لذت بخشی را برای خود به ارمغان بیاورید.

5. بازی Bio Inc

بازی Bio Inc

این بازی توسط استودیو DryGin با قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل اندروید منتشر و در اختیار کاربران قرار گرفت. در Bio Inc شما وظیفه دارید تا با وارد کردن ویروس و باکتری های مضر به بدن افراد بیمار روند بهبودی آن ها را دچار اختلال کنید. 

 در این بازی اعتیاد آور و هیجان انگیز شخصیت های مختلفی تحت عنوان پزشک معالج وجود دارند که با ایجاد چالش های متفاوت در تلاش هستند تا بیماران را نجات داده و شما را شکست دهند، پس برای پیروزی در این رقابت هوش خود را به کار گرفته و مطابق یک برنامه ریزی صحیح پیش بروید.

4. بازی Crusader Kings 3

عکس دانلود بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر، اندروید و ios [آنلاین و آفلاین]

بازی‌های سری پادشاهان جنگ‌های صلیبی ترکیبی از سبک استراتژی و نقش‌آفرینی هستند. با این‌که در این بازی بخشی از وقتتان را به کنترل نیرو و فتح قلمرو سپری می‌کنید، ولی باید حواستان به زندگی روزمره‌ حاکمی که کنترل می‌کنید هم باشد. این بازی روی کامپیوترهای شخصی، پلی‌استیشن ۵، Xbox SeriesX/S قابل اجراست.

3. بازی XCOM 2

XCOM 2

ایکس‌کام ۲، در کنار بسته‌الحاقی عالی‌اش جنگ برگزیدگان (War of the Chosen)، یکی از بهترین بازی های استراتژیک تاریخ است و چیزی که آن را قابل‌توجه جلوه می‌دهد این است که بسته‌الحاقی مذکور تا چه حد با بازی اصلی متفاوت است. جنگ برگزیدگان مثل یک فیلم ابرقهرمانی است و ایکس‌کام ۲ مثل یک فیلم با موضوع جنگ چریکی. این بازی در راستای دور شدن از پیچیدگی تاکتیکی شدید ایکس‌کام‌های دهه‌ نود، از فرمول آن فاصله می‌گیرد، ولی جنگ برگزیدگان به‌کلی وارد قاره‌ای دیگر می‌شود. این بازی روی کامپیوترهای شخصی، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، سوییچ، iOS، اندروید قابل اجراست.

2. FTL: Faster Than Light

FTL: Faster Than Light

اف‌تی‌ال یک بازی روگ‌لایک است که در آن کنترل سفینه‌های کوچک و خدمه‌یشان به شما سپرده شده است و بازی از دید بالا به پایین دنبال می‌شود. شما با سرعت نور در حال حرکت در کهکشان هستید تا از برخورد نیرویی مرگبار به خودتان جلوگیری کنید. باید تصمیم بگیرید که به کجاها سر بزنید، در هر جا چه مدت بمانید و چه آیتم‌هایی را مبادله کنید.

1. Into the Breach

Into the Breach

اگر یک بازی استراتژی باشد که تقریباً به همه توصیه می‌کنیم تجربه کنند، هیچ گزینه‌ دیگری جز خط‌شکنان وجود ندارد. این بازی که در سال 2018 انتشار یافت، هر عنصر زائدی را از گیم‌پلی حذف کرده، بدون این‌که عمق استراتژی گیم‌پلی از بین برود.

اگر نتوانید با سه نیرویی که تحت اختیار دارید کاری مفید انجام دهید، نابودی‌تان حتمی است. صفتی که می‌توان در توصیف خط‌شکنان به کار برد موزون (Elegant) است، ولی شاید این واژه باعث شود بازی سرد و دور از دسترس به نظر برسد. ولی دقیقاً برعکس این تصور درست است: این بازی از هر حرکتی درام پرتنش استخراج می‌کند و در حدی اعتماد به نفس دارد که به شما اجازه می‌دهد جاهای خالی اکشن را که به‌خاطر گرافیک ۲بعدی و مینیمالیستی‌اش به جا گذاشته می‌شوند، با قوه‌ تخیل خودتان پر کنید.

سخن پایانی

در این نوشته از سایت بازیزا به بررسی سبک استراتژیک و معرفی بهترین بازی های منتشر شده در این سبک پرداختیم. بازی های استراتژیک اصولا این امکان را در اختیار بازیکنان قرار می دهند تا در نقش یک رهبر قدرتمند امپراتوری خود را کنترل کرده و برای پیروزی در میدان نبرد برنامه ریزی کنند.

همراهان گرامی شما می توانید تجربه خود را از انجام بازی های منحصر به فرد سبک استراتژیک با ما و مخاطبان مجموعه بازیزا به اشتراک بگذارید. 

سوالات متداول در زمینه بازی های استراتژیک 

مهم ترین مشخصه بازی های سبک استراتژیک چیست؟

بازی های این سبک بر مبنای برنامه ریزی صحیح، تصمیم گیری درست و استفاده به موقع از منابع موجود طراحی شده اند، بنابراین شرط پیروزی در بازی های استراتژیک به کار گیری حواس پنجگانه و تمرکز بالا می باشد.

تفاوت ژانر اکشن و سبک استراتژیک در طراحی بازی های ویدیویی چیست؟

در ژانر اکشن بازیکنان برای دسترسی به امکانات و تجهیزاتی که در روند بازی تعریف شده است به دشمن حمله کرده و درگیر مبارزات متعدد می شوند، در حالی که در سبک استراتژیک سایر شخصیت های موجود در بازی چه دوست و چه دشمن به صورت برابر به آیتم ها، امکانات و منابع تعریف شده دسترسی دارند.

کدام بازی استراتژیک عنوان بهترین بازی تاکتیکال را به خود اختصاص داده است؟

در فهست معرفی شده از بهترین بازی های استراتژیک Age of Empires به سبب غنی بودن داستان و مجموعه Total War به لحاظ گیم پلی قوی و جلوه های بصری خارق العاده عنوان بهترین بازی ها را به خود اختصاص داده اند.

2
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    کافه گیم ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ پاسخ

    ممنون از این مطلب کاربردی

      moshari ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ پاسخ

      سلام دوست عزیز. ممنون از همراهی شما