بازیزا

دانلود انیمیشن کارتونی رالف خرابکار1،2،3[دوبله فارسی و زبان اصلی]

کارتون رالف خرابکار

انیمیشن رالف خرابکار که ترجمه فارسی Wreck It Ralph می باشد، از جمله انیمیشن های بسیار موفق سال های اخیر محسوب می شود. موفقیت این انیمیشن تا جایی بوده که از همه گروه های سنی مخاطبان زیادی به خود جذب کرد. در این مقاله از بازیزا به معرفی کلیه ورژن های رالف خرابکار (رالف خرابکار1_ رالف خرابکار 2 یا رالف اینترنت را خراب می کند و رالف خرابکار3) و نقد و بررسی اجمالی آن ها خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

لینک دانلود بازی فری فایر

رالف خرابکار یک انیمیشن آمریکایی سه بعدی در ژانر کمدی، ماجراجویانه و خانوادگی است که در زمره بهترین انیمیشن های سال های اخیر دنیا قرار گرفته است و به پشتوانه موفقیت اولین نسخه خود، نسخه های دوم و سوم آن نیز توسط کمپانی والت دیزنی روانه بازار شد.

رالف خرابکار در سال 2012 در استودیوی والت دیزنی و به کارگردانی ریچ مور ساخته و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شده است. ریچ مور نیز پیش از کارگردانی رالف خرابکار1، کارگردانی انیمیشن های موفقی مانند خانواده سیمپسون ها و فیوچراما را در کارنامه خود داشت و رالف خرابکار نیز توانست مانند پروژه های پیشین این کارگردان و بلکه موفق تر از آن ها عمل کند.

انیمیشن رالف خرابکار 52 امین انیمیشن از سری انیمیشن های کلاسیک تولید شده توسط کمپانی والت دیزنی است. فیلمنامه رالف خرابکار را جنیفر لی و فیل جانسون براساس داستانی از مور یردان، جانسون یردان، جیم یردان، جک مک برایر و جین لینچ به رشته تحریر در آورده است. این کارتون موفق به کسب جوایز قابل توجهی شد که از مهم ترین آن ها می توان به جایزه “آنی اوارد” به عنوان بهترین انیمیشن پویانمایی و نامزد بهترین فیلم پویانمایی برای دریافت گلدن گلوب و اسکار اشاره کرد.

دانلود رالف خرابکار دوبله فارسی و زبان اصلی

دوبله فارسی رالف خرابکار1 و رالف اینترنت را خراب می کند از پر تکرارترین جستجوهای حوزه انیمیشن میان کاربران فارسی زبان می باشد که با توجه به محبوبیت این انیمیشن دور از انتظار نیز نبوده است، البته که برخی کاربران فارسی زبان نیز به دانلود انیمیشن کارتونی رالف زبان اصلی علاقه نشان داده اند. به دلیل تعدد جستجوی این انیمیشن سایت های معتبر بسیاری در راستای ارائه خدمات به کاربران خود اقدام به ایجاد قابلیت دانلود انیمیشن رالف خرابکار و رالف اینترنت را خراب می کند کرده اند.

دانلود انیمیشن رالف خرابکار1

دانلود انیمیشن رالف خرابکار2 (رالف اینترنت را خراب میکند)

رالف خرابکار1

اولین ورژن این انیمیشن که با نام رالف خرابکار1 نیز شناخته می شود، با هزینه ای بالغ بر 165 میلیون دلار ساخته شده که در مقایسه با سایر پروژه های مشابه هزینه قابل توجهی محسوب می شود، اما به واسطه درآمد قریب به 436 میلیون دلاری اش توانست کمپانی والت دیزنی را از سود قابل توجهی برخوردار کند. این نسخه در 29 اکتبر سال 2012 اکران شد و در تاریخ 2 نوامبر همان سال به اکران عمومی در آمد. از همان روزهای نخست اکران موفق به جذب مخاطبان بسیار زیادی شد و در زمره پر مخاطب ترین انیمیشن های روز دنیا قرار گرفت.

عکس دانلود انیمیشن کارتونی رالف خرابکار1،2،3[دوبله فارسی و زبان اصلی]

خلاصه داستان

قهرمان داستان در فیلم رالف خرابکار یک شخصیت ماجراجو، دردسر ساز و گاها شرور با قدی حدود دو متر و هفتاد سانتی متر و وزنی معادل 290 کیلوگرم در دنیای بازی های ویدیوئی است که از یک نقطه داستان تصمیم به تغییر و اصلاح ویژگی های شخصیتی خود می گیرد. در این مسیر با مسائل و مشکلات ویژه ای مواجه می شود که برای برطرف کردن هر یک از آن ها تلاش زیادی می کند.

روایت کلی داستان به این صورت است که رالف به واسطه آن چه برنامه نویس برایش تعیین کرده است اقدام به انجام برخی اعمال متفاوت می کند که عمدتا منجر به آزار و اذیت سایر شخصیت های بازی می شود و در بسیاری از موارد خسارت های قابل توجهی به جای می گذارد.

اصل ماجرا اینجاست که رالف براساس آن چه برنامه نویس و طراح بازی برای او تعیین کرده اتفاقا بسیار هم شخصیت خلاق و موفقی محسوب می شود اما این خلاقیت نه تنها محبوبیتی میان سایر اهالی بازی برای او به همراه نداشته بلکه منجر به ایجاد یک حس ناخوشایند در آن ها نیز شده، داستان از جایی آغاز می شود که بعد از اتمام بازی، شخصیت های داستان با ابراز نارضایتی خود از عملکرد رالف خرابکار باعث می شوند تا رالف به این فکر بیفتد که با انجام یک عمل قهرمانانه خارج از زمان تعیین شده بازی برای کسب محبوبیت میان شخصیت های بازی اقدام نماید.

در ادامه بازی اساسی ترین مشکل رالف پیدا کردن یه عمل قهرمانانه است که بتواند به واسطه انجام آن نظر سایر شخصیت های بازی را نسبت به خود تغییر دهد و به یک قهرمان محبوب تبدیل شود. در این راه رالف خرابکار با یکی از شخصیت های اصلی بازی دیگری به نام وانیلوپه برخورد می کند که در ابتدا برای هم دردسر ساز می شوند، اما در میانه راه یکدیگر را برای رسیدن به اهداف مورد نظر یاری می کنند و در نهایت هر یک به دنبال سرنوشت خود در بازی خود می روند.

به منظور آشنایی هر چه بیشتر و لذت بردن از فضای مهیج، جذاب و شاد انیمیشن رالف خرابکار شما را به دانلود انیمیشن رالف خرابکار و تماشای آن به همراه خانواده دعوت می کنیم. لازم به ذکر است که زبان اصلی این انیمیشن انگلیسی است، اما با توجه به محبوبیت بسیار بالای آن به سرعت به زبان های مختلفی از جمله فارسی ترجمه شد. دانلود انیمیشن رالف خرابکار دوبله فارسی برای علاقمندان از طریق سایت های معتبر به سادگی امکان پذیر می باشد.

عکس دانلود انیمیشن کارتونی رالف خرابکار1،2،3[دوبله فارسی و زبان اصلی]

رالف خرابکار 2 یا رالف اینترنت را خراب می کند

رالف اینترنت را خراب می کند که تحت عنوان رالف خرابکار 2 نیز شناخته می شود و عبارت انگلیسی آن Ralph Breaks the Internet است، شش سال پس از اکران رالف خرابکار 1 یعنی در تاریخ 21 نوامبر سال 2018 روانه بازار شد و به واسطه برخورداری از اعتبار نام داستان اولیه با استقبال بسیار قابل توجه مخاطبان مواجه شد. بسیاری از منتقدان فیلمنامه رالف اینترنت را خراب می کند را در مقایسه با فیلمنامه رالف خرابکار 1 ضعیف تر ارزیابی کرده اند که عمده ترین دلیل این ضعف عدم وجود شخصیت منفی در داستان و روند یک نواخت آن می باشد. برخی از منتقدان بر این باورند که کمپانی والت دیزنی با استفاده از ابزارهایی از قبیل به کارگیری شخصیت های محبوب، شناخته شده و در عین حال دارای حق کپی رایت، استفاده از صدا پیشه های به نام و قهار و جلوه های ویژه قوی به جبران کم و کاستی های فیلمنامه پرداخته است و البته لازم به ذکر است که سیاست های به کار گرفته شده توسط کمپانی در جذب مخاطب بسیار هم موفق بوده اند.

خلاصه داستان

در آغاز این داستان رالف و وانیلوپه که حالا در بازی خود به مرحله استادی رسیده است، به واسطه یک بی احتیاطی باعث کنده شدن فرمان بازی وانیلوپه یا همان مسابقه آبنباتی می شوند و در ادامه داستان برای جبران این خسارت تلاش می کنند. رالف که در این داستان از ابتدای یک شخصیت محبوب است به همراه وانیلوپی به منظور یافتن یک قطعه جدید برای جایگزین کردن وارد دنیای اینترنت می شوند. دنیایی که در مقایسه با دنیای بازی های کامپیوتری از جذابیت های بسیار بالاتری برخوردار است و وانیلوپه شیفته این دنیای مهیج می شود.

از جمله جذابیت های انیمشن رالف اینترنت را خراب می کند می توان به مطابقت بیشتر فضا با سلیقه و روحیه طرافدارن بازی های اینترنتی که بخش عمده آن ها را گروه نوجوان و جوان تشکیل می دهد اشاره کرد، همچنین با توجه به حضور شخصیت های معروف و محبوب والت دیزنی و قهرمانان داستان های کلاسیک این کمپانی حس نوستالژی طرفداران این سری بازی ها که بخش عمده آن ها را پدر و مادران جوان و حتی میانسال تشکیل می دهد نیز برانگیخته شده و در نهایت این انیمیشن را برای رده های سنی مختلف جذاب و دوست داشتنی کرده است.

رالف خرابکار3

قسمت سوم این انیمیشن پرطرفدار در دست ساخت است و به محض منتشر شدن توسط کمپانی، همراه با دوبله فارسی در سایت بازیزا در اختیار شما کاربران گرامی قرار خواهد گرفت.

عکس دانلود انیمیشن کارتونی رالف خرابکار1،2،3[دوبله فارسی و زبان اصلی]

نقد و بررسی انیمیشن رالف خرابکار

بسیاری از منتقدان حوزه انیمیشن و به ویژه انیمیشن های ساخت کمپانی به نام و قدرتمند و محبوب دیزنی از فیلمنامه رالف خرابکار به عنوان نسل سوم داستان های این کمپانی یاد می کنند.

نسل اول

انیمیشن های ساخت این کمپانی را همه می شناسند داستانی هایی که به صورت تیپیکال دارای یک پرنسس زیبا، معصوم، دوست داشتنی و محاصره شده در چنگال شخصیت های دیو سیرت داستان بود و در ادامه قهرمان داستان که اصطلاحا با اسب سفید وارد صحنه می شد، پرنسس را به طرز معجزه آسایی نجات می داد و در نهایت نیز با ازدواج دو شخصیت اصلی، داستان به خوبی و خوشی پایان می گرفت. انیمیشن های معروف و موفق زیبای خفته، سیندرلا، سفید برفی و هفت کوتوله را می توان به عنوان بارزترین نمونه های این نسل نام برد. این نسل از داستان ها عمدتا منجر به رویا پردازی در ذهن مخاطبان می شد و الگوهای غیر واقعی برای مخاطبان خود طراحی می کرد که بارها و بارها مورد انتقاد فعالان حوزه روانشناسی کودک و نوجوان قرار گرفته بود.

نسل دوم

انیمیشن های این کمپانی به تغییر ساختار ظاهری شخصیت های داستان پراداخته است و در آن ها شخصیت های داستان نه تنها الزاما زیبا و بی عیب و نقص نیستند بلکه گاها از ظاهر نامناسبی نیز برخوردارند و در عوض تلاش شده تا با تکیه بر ویژگی های مثبت اخلاقی آن ها پایان خوشی برایشان رقم زده شود. از بارزترین های این نسل می توان به داستان شرک اشاره کرد، که در نهایت پرنسس زیبای داستان به ازدواج یک غول با ظاهری نه چندان خوشایند در آمد. این نسل از فیلمنامه ها تلاش می کردند تا به مخاطبان خود بیاموزد، در انتظار شاهزاده سوار بر اسب سفید نباشند و متذکر می شد که ویژگی های اخلاقی در مقایسه با ویژگی های ظاهری از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و ازدواج با غول مهربان قصه شرک نیز نماد اغراق شده ای از این الگو سازی به شمار می رود.

نسل سوم

فیلمنامه های دیزنی لند که رالف خرابکار به آن تعلق می گیرد به طرز جسورانه ای گامی فراتر نهاده و مخاطبان خود را به تلاش و کوشش برای رسیدن به اهداف خود و غلبه بر آنچه که تحت عنوان تقدیر شناخته می شود تشویق می کند. شخصیت های اصلی داستان فارغ از هرگونه نگاه جنسیتی در مسیر تلاش برای دسترسی به اهداف خود بخشی از داستان را در کنار هم گذرانده و پس از آن هر یک به راه خود ادامه می دهند.

بسیاری از منتقدان ایجاد انگیزه های فردی، تلاش برای اصلاح عادات و ویژگی های شخصیتی منفی را از جمله بزرگ ترین نقاط مثبت این انیمیشن برشمرده اند. در کنار همه مزایایی که به آن اشاره کردیم بسیاری از منتقدان بر این باورند که تبلیغات بیش از حد و ترویج فرهنگ مصرف گرایی از بزرگ ترین نقاط ضعف انیمیشن های رالف خرابکار و به ویژه رالف خرابکار 2 به شمار می روند.

کلام پایانی

با توجه به الگوسازی و اثبات تاثیرات روانی محتوای انیمیشن هایی که کودکان و نوجوانان تماشا می کنند به کلیه والدین توصیه می شود در انتخاب محتوای فیلم ها و انیمیشن های مورد نظر بسیار دقت نمایند. با توجه به این که رالف خرابکار یکی از انیمیشن های موفقی است که علاوه بر برخوداری از جذابیت های بصری به لحاظ محتوا نیز برای مخاطبان پیام های اخلاقی با ارزش و الگوهای مناسبی دارد که مورد تائید کارشناسان این حوزه می باشد، تماشای آن را به کلیه خانواده ها توصیه می شود. انیمیشن سگ های نگهبان، کوکوملون و خانواده پوچز نیز به محبوبیت زیادی دست یافته اند و شما می توانید کارتون دلخواهتان را دسته انیمیشن و کارتون بازیزا جست و جو و مشاهده کنید.

سوالات متداول

انیمیشن رالف خرابکار توسط کدام کمپانی ساخته شده است؟

والت دیزنی

زبان اصلی انیمیشن رالف خرابکار چه زبانی است ؟

انگلیسی

شخصیا اصلی رالف خرابکار چه ویژگی هایی دارد؟

قهرمان داستان در فیلم رالف خرابکار یک شخصیت ماجراجو، دردسر ساز و گاها شرور با قدی حدود دو متر و هفتاد سانتی متر و وزنی معادل 290 کیلوگرم در دنیای بازی های ویدیوئی است که از یک نقطه داستان تصمیم به تغییر و اصلاح ویژگی های شخصیتی خود می گیرد.

2
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    هادی ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ پاسخ

    عالی بود. سپاس دوست عزیز...

      moshari ۱۴۰۱/۰۶/۲۵ پاسخ

      سلام دوست عزیز ممنون از نگاه شما