بازیزا

دانلود فیلم انیمیشنی هتل ترانسیلوانیا[+دوبله فارسی و زبان اصلی]

مجموعه هتل ترانسیلوانیا

داستان و بدنه اصلی فیلم هتل ترانسیلوانیا حول لولوخان، هیولا یا همان درآکولایی است که بر خلاف نام و شهرتش بسیار خوش قلب است و به دلیل این که همسرش به دست عده ای انسان خشمگین و بی رحم کشته شده است، در قلعه ای در منطقه ای دور از دسترس انسان ها، با تنها دخترش میویس زندگی می کند. هتل ترانسیلوانیا یک مجموعه 4 قسمتی است که در ادامه این مطلب از سایت بازیزا به بررسی هر 4 قسمت آن می پردازیم.

فهرست مطالب

درباره هتل ترانسیلوانیا

هتل ترانسیلوانیا یک فیلم کمدی پویانمایی رایانه‌ای به شیوه سه بعدی محصول آمریکا است که توسط گندی تارتاکوفسکی (Ganndy Tartakovsky) کارگردانی شده است. از این مجموعه علاوه بر یک فیلم تلویزیونی که از کانال دیزنی (Disney Channel) پخش شد، چندین بازی ویدئویی، سه فیلم بلند انیمیشن – کامپیوتری، سه رمان مصور و دو فیلم که تولید کمپانی انیمیشن سازی سونی پیکچرز (Pictures Animation) است، نیز ساخته شده است.

اگر چه این انیمیشن نتوانست منتقدان را چندان راضی کند، اما توانست با جمع کردن تعدادی از شناخته شده ترین چهره های سینمای ترسناک، مخاطبان زیادی را به سینماها بکشاند. این انیمیشن توانست با وام گرفتن از شخصیت های مشهور ژانر وحشت و اقتباس از داستان های معروف و با استفاده از آخرین تکنیک های جلوه های ویژه و به کارگیری هنرپیشه ها و صداپیشه های معروف به همراه چاشنی طنز، فرمول بارز ساخت انیمیشن های پولساز را تکرار کند.

شخصیت های اصلی انیمیشن هتل ترانسیلوانیا

  • کنت درآکولا: درآکولا مشهورترین خون آشام دنیا است، البته در این فیلم چندان چهره خشن و ترسناکی ندارد.
  • میویس: دختر درآکولا که مادرش را سال  ها قبل به دست انسان های خشن از دست داده است.
  • جاناتان: پسری که بعد از دیدن دختر درآکولا عاشقش می شود.

درباره قسمت های مختلف این کارتون

در ادامه به توضیحات کاملی درباره تمام قسمت های کارتون هتل ترانسیلوانیا می پردازیم:

داستان هتل ترانسیلوانیا 1

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا (Hotel Transylvania) 1، که در تاریخ 31 اکتبر 2012 به نمایش درآمد، داستان زندگی کنت درآکولا و موجودات عجیب دیگر است. کنت درآکولا هتلی را دور از چشم انسان ها ساخته که فقط هیولاها می توانند آن را ببینند و به آن جا رفت و آمد داشته باشند. در اصل او این هتل را برای محافظت از دخترش میویس بنا کرده است. میویس دختری زیبا و جذاب است که با وجودی که در شرف 118 امین سال تولد خود می باشد، به هیچ عنوان با دنیای بیرون از هتل در ارتباط نیست، اما بسیار علاقمند است تا به انسان ها نزدیک شود.

میویس از پدرش خواهش می کند تا در روز تولدش اجازه بدهد تا او به دنیای انسان ها وارد شود، پدرش هم دور از چشم میویس دهکده ای کوچک می سازد و برای این که او را نسبت به انسان ها بدبین کند، زامبی هایی که ماسک انسان را زده اند در آن جا جمع می کند. وقتی میویس وارد دهکده می شود، انسان ها که در واقع زامبی ها هستند به او حمله می کنند و میویس به قصر باز می گردد و حرف های پدرش را درباره انسان ها باور می کند.

درآکولا برای شاد کردن دخترش جشن تولد باشکوه و مهیجی را با حضور هیولاهای گوناگون، زامبی ها و موجودات بی سر که از سرتاسر دنیا دعوت کرده، ترتیب می دهد. اما با ورود جاناتان که یک انسان است و در اثر یک اتفاق از طلسم رد می شود، حوادث تازه ای می افتد که مسیر زندگی آن ها و نگاهش به همه انسان ها را تغییر می دهد.

عوامل ساخت پروژه هتل ترانسیلوانیا 1

فیلم هتل ترانسیلوانیا به کارگردانی گندی تارتاکفسکی و به نویسندگی پیتر بیهنام و با صداپیشگی آدام سندلر، کوین جیمز، سلنا گومز و… با همکاری استودیوی آردمن و سونی پیکچرز ساخته شده است. این فیلم نامزد دریافت اسکار و گلدن ‌گلوب شد، اما هر دو را به انیمیشن “شجاع” باخت و در نهایت به عنوان شانزدهمین فیلم پرفروش دنیا در سال 2012 شناخته شد.

نظر منتقدین در رابطه با اولین قسمت فیلم هتل ترانسیلوانیا

منتقدی به میزان کمدی بودن انیمیشن هتل ترانسیلوانیا شک دارد و نوشته است: میزان کمدی فیلم به طرز مایوس کننده ای کم است و باعث ایجاد خستگی می شود، با وجودی که با استفاده از شوخی و جوک می توانست به زیرکی و ملایمت نیشخندهای طبیعی را به چهره مخاطب بیاورد. تنها زمانی که از ته دل خندیدم وقتی بود که فیلم “گرگ و میش” را مسخره کرد و آن را با خاک یکسان کرد.

فیلم با کلیشه های زیادی همراه است و آن را به عنوان یک انیمیشن درجه دو می شناسند. این فیلم به دلیل جشن هالوین در اکتبر به نمایش درآمد تا شاید بتواند هالوینی ها را به سینما بکشاند. می توان گفت فیلم بیشتر به درد بچه ها می خورد و کیفیت آن به گونه ای است که بزرگسالان کمترین علاقه را به آن نشان دادند.

فیلم هتل ترانسیلوانیا 2

دنباله این انیمیشن که وقایع آن 7 سال پس از نسخه اول دنبال می شود، در سپتامبر 2015 اکران شد. این انمیشن توانست موفقیت قسمت اول را تکرار نماید و در جمع بهترین انیمیشن های سال قرار گرفت. داستان فیلم با ازدواج جاناتان و میویس شروع می شود، که بعد از یک سال میویس باردار شده و آن ها اسم پسر خود را دنیس می گذارند.

درآکولا خیلی دوست دارد که دنیس یک خون آشام باشد و مدام در حال چک کردن دندان های اوست تا دندان خون آشامی را ببیند. در سن 4 سالگی دنیس، درآکولا دور از چشم دخترش میویس سعی می کند با نشان دادن قابلیت هیولاهای دیگر به دنیس، به او آموزش بدهد. در این زمان میویس سر می رسد و او را از این کار بازمی دارد و سعی می کند برای این که پسرش در کنار انسان ها بزرگ شود، از هتل ترانسیلوانیا بروند. اما پدرش از او می خواهد حداقل تا جشن تولد 5 سالگی دنیس در هتل بمانند. در نهایت مشخص می شود که دنیس نیمی خون آشام و نیمی انسان است.

هتل ترانسلوانیا 2

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 3 (تعطیلات تابستانی)

در این قسمت که در ماه جولای سال 2018 اکران شد، با رفتن همه اهالی هتل ترانسیلوانیا برای گذراندن تعطیلات به یک کشتی تفریحی لوکس شروع می شود. میویس با برنامه‌ریزی این سفر پدرش را غافلگیر کرده تا تمامی دوستان، تعطیلات خود را در این کشتی بگذرانند. در این سفر کنت درآکولا عاشق کاپیتان کشتی می شود. این در حالی است که او نوه سرسخت ترین دشمن هیولاها است و برای نابود کردن درآکولا نقشه دارد. اریکا در ابتدا سعی می کند درآکولا را به شیوه های مختلف از بین ببرد، اما در نهایت او نیز عاشق درآکولا می شود.

این انیمیشن با نمایش قلب مهربان هیولاها و از بین رفتن دشمنی دیرین بین انسان و هیولاها، پذیرفتن تفاوت های ظاهری و عشق ورزیدن به همه پیش می رود. این انیمیشن علاوه بر این که دارای صحنه هایی از روابط عاشقانه درآکولا و اریکا و همچنین صحنه هایی از به خطر افتادن هیولاها و خشونت انسان ها نسبت به آن ها است و ممکن است ترسناک باشد، شاید از نظر والدین برای کودکان مناسب نباشد.

هتل ترانسیلوانیا 3

هتل ترانسیلوانیا 4

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 4 توسط جنیفر کلاوسکا (Jennifer Kluska) و درک دریمون (Derek Drymon) کارگردانی می شود. فیلمنامه این فیلم توسط گندی تاتاکوفسکی (Genndy Tartakovsky) نوشته شده است.

خلاصه قسمت 4 انیمیشن هتل ترانسیلوانیا

داستان فیلم سینمایی هتل ترانسیلوانیا 4 طبق گفته سونی پیکچرز در صفحه اش به این شرح می باشد: وقتی اختراع اسرارآمیز ون هلسینگ (Van Helsing) یعنی همان “اشعه هیولایی”، خراب می شود، دراک (Drrac) و دوستان هیولایش همه انسان می شوند و جانی (Johnny) به یک هیولا تبدیل می شود. دراک، که قدرت خود را از دست داده و جانی که حالا عاشق زندگی به عنوان یک هیولا شده، باید با هم متحد شوند و در سراسر جهان به دنبال راه حلی باشند تا قبل از دیر شدن و قبل از این که یکدیگر را دیوانه کنند، راهی برای درمان پیدا شود.

اما ماجرای اختراع اسرارآمیز “اشعه هیولایی” به آن جا برمی‌گردد که جانی ذوق زده بود تا پس از بازنشستگی دریک، تغییراتی در هتل بدهد. اما دریک به دروغ به او می گوید که طبق قوانین مشاورین املاک هیولاها، هتل فقط می تواند به یک هیولا برسد. این جاست که ون هلسینگ وارد می شود و اشعه هیولایی را برای جانی می سازد. اشعه ای که خراب می شود و وقایع کارتون هتل ترانسیلوانیا 4 را خلق می کند.

حاشیه های هتل ترانسیلوانیا 4

  • در فوریه سال 2019 سونی پیکچرز اعلام کرد که چهارمین قسمت این انیمیشن را خواهد ساخت.
  • در اکتبر 2019 گندی تارتاکوفسکی اعلام کرد که این فیم را کارگردانی نخواهد کرد.
  • در سپتامبر 2020 جنیفر کلوسکا و درک دریمون به عنوان گارگردانان فیلم انتخاب شدند. این در حالی بود که فیلمنامه توسط تارتاکوفسکس نوشته شده بود و سلنا گومز تهیه کنندگی آن را برعهده گرفت.
  • و در آخر تاخیرهای چندین و چندباره در اکران فیلم که از مهم ترین حاشیه های آخرین قسمت انیمیشن هتل ترانسیلوانیا است و در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
هتل ترانسیلوانیا 4

حاشیه های تاریخ اکران

بیش از 3 بار تاریخ اکران انمیشن هتل ترانسیلوانیا 4 به تعویق افتاد. متاسفانه مشکلاتی که در روند ساخت این انیمیشن وجود داشت، باعث شد تا عرصه این اثر پرطرفدار تا زمستان عقب بیفتد. ابتدا در خبری که 29 خرداد 1400 منتشر شد، تاریخ اکران انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 4 در 23 جولای 2021 (1 مرداد 1400) اعلام شد، که متاسفانه در این تاریخ فیلم اکران نشد.

تاریخ بعدی اول اکتبر 2021 یعنی اوایل پاییز 1400 در نظر گرفته شده بود. اما در این تاریخ هم هیچ خبری از اکران این فیلم نشد. پس از آن سونی پیکچرز که مسئول اکران انیمیشن بود، اعلام کرد که این کارتون را به استودیو آمازون به قیمت 100 میلیون دلار فروخته است. علت این کار استودیو سونی، شیوع دوباره ویروس کرونا دلتا در آمریکا بود.

آمازون اعلام کرد کارتون Hotel Transylvania 4 را به صورت انحصاری از پلتفرم Amazon Prime Video در تاریخ 14 ژانویه 2022 (24 دی ماه ) به صورت بین المللی منتشر خواهد کرد. یعنی نه در پرده نقره ای، بلکه از شبکه آمازون. البته حق پخش این انیمیشن در چین همچنان در انحصار شرکت سونی باقی ماند.

صداپیشگان انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 4

مجموعه هتل ترانسیلوانیا، یک گروه صداپیشه دارد، که اعضای اصلی آن، اندی سمبرگ (Andy Samberg) و سلنا گومز (Selena Gomez) هستند. نکته قابل توجه این است که اکثر شخصیت های اصلی مجموعه هتل ترانسیلوانیا با الهام از کارکترهای Universal Movie Monsters ساخته شده اند. متاسفانه در این قسمت چهارم این انیمیشن آدام سندلر حضور ندارد. برخی از صداپیشگان دیگر این انیمیشن عبارتند از:

  1. کوین جیمز: در نقش فرانکنشتاین
  2. فرن درشر: در نقش یونیس
  3. استیو بوشمی: در نقش وین
  4. مالی شنن: در نقش واندا
  5. دیوید سپید: در نقش گریفین
  6. کیگان مایکل کی: در نقش موری
  7. کاترین هال: در نقش اریکا

انتقادات انجام شده درباره Hotel Tranylvania 4

سایت دی سایدر: قسمت 4 هتل ترانسیلوانیا از فرصت خود برای ارائه همان کمدی قابل پیش بینی مورد انتظار ما از این مجموعه استفاده نمی کند، بسیاری از آن ها با سرعتی گیج کننده ارائه می شوند و هرازگاهی الهام‌بخش می شوند. هتل ترانسیلوانیای جدید تلاشی است که فقط برای بچه ها انجام می شود، یک حمله بیش‌فعالی با موعظه‌های سبک که در پایان مانند یک ویتامین یا مواد معدنی در یک کاسه شربت ذرت با قند بالا پرتاب می شود.

گاردین: نمی توان با چند جوک که لزوما هم خنده‌دار نیستند با کمی خلاقیت بصری که به لطف کارگردان اضافه شده است، محصول با کیفیتی تولید کرد. هتل ترانسیلوانیا در سری جدید به هیچ کدام از اهدافش نرسید.

سایت thewrap: ترانسیلوانیا بار دیگر دوام و ماهیت خوش ساخت انیمیشن های کمدی هیولایی ماجراجویی سونی را ثابت می کند. این شرکت می گوید که “هتل ترانسیلوانیا ” چهارمین و آخرین فیلم از مجموعه های فانتزی‌پسند بچه ها خواهد بود. این اولین فیلم “هتل ترانسیلوانیا” است که توسط گندی تارتاکوفسکی کارگردانی نشده است.

هتل ترانسلوانیا

لینک دانلود انیمیشن Hotel Transylvania همراه با دوبله فارسی

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

آن چه والدین باید بدانند

نمایش رفتار گستاخانه میویس در برابر اشتباهات پدرش ممکن است این تصور را در کودکان ایجاد کند که آن‌ها حق دارند در برابر مخالفت‌های والدین با خواسته‌هایشان، گستاخانه رفتار کنند. به کودکان یادآوری کنید که این رفتار میویس با پدرش نادرست است و راه‌حل اختلافات با والدین را به آن‌ها توضیح دهید.

پی‌ بردن دراکولا به قضاوت نادرستش درباره‌ انسان‌ها و از بین‌ رفتن یک دشمنی چندین‌ ساله میان هیولاها و انسان‌ها، می‌تواند از پیام‌هایی باشد که موضوع گفت‌وگوی شما و فرزندانتان را شکل می‌دهد. قضاوت‌ نکردن دیگران، پذیرش تفاوت‌ها و این موضوع که تا کجا می‌توان دشمنی‌ها را کنار گذاشت می‌تواند محور صحبت‌های شما باشد.

برخی صحنه‌های ابتدای انیمیشن از حضور زامبی‌ها و ارواح ممکن است کودکان را بترساند، اما ژانر کمدی اثر و نمایش پرتکرار شخصیت هیولاها باعث می‌شود کودکان به دیدن آن‌ها عادت کنند و بر ترسشان غلبه کنند. در صورتی‌ که صحنه‌هایی مانند ترس میویس از زامبی‌ها در شکل آدم یا مرگ همسر دراکولا باعث ترس کودکان شد، ترس آن‌ها را مسخره نکنید و با همدلی و ارائه‌ راه‌حل به کودکان، به آن‌ها کمک کنید.

کلام آخر

در کل انیمیشن هتل ترانسیلوانیا تقریبا مثل همه انیمیشن های بلند داستانی هالیوود این پیام را به مخاطبان خود می دهد که دیگری را باید دوست داشت، هر چند که ممکن است دیگری از لحاظ ظاهری بسیار متفاوت باشد. جدای از این پیام، هتل ترانسیلوانیا به مخاطبان بزرگسال خود پیام می دهد که به فرزندان خود آزادی های لازم برای بزرگ شدن و بالغ شدن را بدهید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*