بازیزا

کسب درآمد از بازی متاورس سکند لایف Second Life

بازی سکند لایف

بازی سکند لایف یا زندگی دوم، ساخته شرکت linden Lab است که در سال 2003 به بازار عرضه شد. به نظر تیم توسعه دهندگان، سکن لایف چیزی فراتر از یک بازی است. در بازی سکند لایف، residentها یا کاربران می توانند به دورهمی های اجتماعی، کنسرت های زنده، کنفرانس های مطبوعاتی و یا حتی کلاس های دانشگاه بروند. در واقع این بازی یک محیط پیچیده و سرشار از مخاطره و احتمالات است. برای این که بیشتر با این بازی مهیج آشنا شوید با ما در این نوشته از بازیزا همراه باشید.

فهرست مطالب

بازی سکند لایف Second Life چیست؟

بازی سکند لایف second life با وجودی که یک بازی سه بعدی در محیط مجازی است، اما تاثیر زیادی در دنیای واقعی گذاشته است. این بازی با این که یک اقتصاد مجازی دارد، اما دارای پول واقعی می باشد. در واقع واقعیت مجازی بازی سکند لایف یک بازی پیچیده است، که محیط آن سرشار از خطرات و البته جایزه های زیادی است. عبارت سکند لایف با نام اختصاری SL نوشته می شود و کاربران به عنوان resident شناخته می شوند و این قابلیت را در اختیار دارند که، بتوانند یک کارکتر مانند خودشان در دنیای مجازی که آواتار avatar نام دارد، طراحی کنند.

سکند لایف تنها یک فضا برای چت کردن نیست، بلکه می توان کارهایی از قبیل ارتباط با دنیای اطراف، ساخت ساختمان های مختلف، تهیه اشیاء گوناگون و یا حتی ساخت یک انیمیشن را نیز انجام داد. اجزاء و اشیایی که کاربران یا residentها به این دنیای مجازی اضافه می کنند، user-generated content نام دارد و به معنای محتوای تولید شده توسط کاربران از آن نام برده می شود.

 user-generated content یا محتوایی که توسط کاربران تولید می شوند باعث شده بازی سکند لایف را منحصر به فرد کند، همچنین همین قابلیت بازی موجب شده که این بازی مخصوص بزرگسالان باشد. شرکت طراح این بازی  یک سری محدودیت ها برای کاربران یا residentها ایجاد کرده است، زیرا ممکن است هنگام بازی با محتوایی رو به رو شوید که از لحاظ اخلاقی مشکل داشته باشد.

بازی سکند لایف در اواسط سال 2000 محبوبیت بسیار زیادی به دست آورد. در سال 2013 حدود 500000 بازیکن فعال و حدود یک میلیون در سال 2018 برای این بازی گزارش شد.

مقایسه بازی سکند لایف با بازی MMORPGs

از جهات مختلف می توان گفت سکند لایف مانند بازی معروف آنلاین MMORPGs است که بازیکن های بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. در هر دو بازی کاربران می توانند شخصیتی سه بعدی مانند خودشان طراحی و آن ها را در این دنیای مجازی کنترل کنند و به وسیله آن ها به مکان های مختلف بروند و با آدم های جدید ملاقات داشته باشند. برخلاف بازی MMORPGs  کاربران یا residentهای سکند لایف در یک بازی نیستند، بلکه در خود این بازی، بازی های مختلفی وجود دارد. آن ها می توانند در یک دنیای مجازی زندگی کنند بدون این که با هیچ هدف یا وظایف از پیش تعیین شده رو به رو شوند.

قرار ملاقات با دوستان

آواتارهای بازی سکند لایف

آواتارها (avatar)، ورژنی از خود گیمرها هستند که می توانید آن ها را در دنیای سکند لایف ایجاد کنید. آواتار شما می تواند پرواز کند و حتی به دور از در نظر گرفتن مسئله زمان به سرعت (تله پورت) در مکان دیگری قرار بگیرند. بعضی از کاربران می توانند با ایجاد برنامه های عادی به آواتارها و اشیاء قابلیت های جدیدی اضافه کنند، به این کار script می گویند. برای مثال می توانند یک انمیشن کوتاه یا قابلیتی ایجاد کنند، که بتوانند از اشیاء مختلف کپی هایی داشته باشند.

کاربران بازی سکند لایف آواتارهای خود را از قالب های کلی زن و مردی که در بازی وجود دارد، انتخاب می کنند. جنسیت کاربر لزوما با آواتار خود ممکن است یکی نباشد. کاربران می توانند از قالب های غیر قابل تشخیص استفاده کنند و بازیکنان دیگر نمی دانند کسی که تازه وارد بازی شده است چگونه این بازی را انجام می دهد.

نحوه ایجاد تغییر روی آواتار

مهم ترین فاکتور در بازی سکند لایف این است که شما می توانید آواتار خود را به آن گونه ای که می پسندید طراحی کنید و با استفاده از لیستی که وجود دارد مو، رنگ پوست و اجزای بدن را انتخاب کنید، که علاوه بر این انتخاب های بسیار زیادی برای هر قسمت نیز وجود دارد. به این ترتیب بازیکن هر زمان احساس کند که شخصیتش نیاز به تغییر دارد این کار را انجام می دهد.

با راست کلیک روی کارکتر یک منو باز می شود که به ظاهر او مربوط می باشد. برای مثال اگر بازیکن قصد تغییر مدل مو را دارد، باید از ابزارهایی استفاده کند و مو را بلند یا کوتاه کند. ولی اگر یک مدل مو متفاوت می خواهید باید یا آن را طراحی کنید و یا از کاربر دیگری بخرید.

بعضی از بازیکن ها از یک سری بافت خاص برای پوست آواتار خود استفاده می کنند، تا او را از حالت طبیعی خارج کرده و آن گونه که در تخیلات خود می خواهند آن را عوض کنند. کابران بسیار زیادی هستند که لباس، پوست یا حتی اجزای بدن را مبادله می کنند و یا می فروشند. طراحی آواتار تنها بخشی از قابلیت هایی است که می توانید در بازی سکند لایف تجربه کنید. بعضی گیمرها می توانند وسایل و اشیاء مختلف را با استفاده از ابزاری که در منو و لیست بازی وجود دارد، بسازند.

با ساخت، ایجاد و به هم وصل کردن اجزای ساده می توانید اشیاء پیچیده و سختی خلق کنید. همچنین می توانید با استفاده از برنامه Linden scripting language به دارایی های خود قابلیت هایی اضافه کنید. یک گیمر باهوش، با مهارت خود می تواند یک سگ کوچک درست کند و او را در طول بازی کنار خود داشته باشد.

بعضی ها برنامه هایی مانند AutoCAD برای طراحی ساختار و اسکلت ساختمان استفاده می کنند و سپس آن را به بازی انتقال می دهند. عده ای هم ساختمان های طراحی شده را از کاربران دیگر می خرند.

قابلیت، توانایی و پتانسیل بازی سکند لایف در طراحی بسیار زیاد است و تکنیک User-generated content یا محتواهایی که توسط کاربران ایجاد می شود، بسیار برای این بازی حائز اهمیت است. با به چالش کشیدن خلاقیت شرکت کنندگان سکند لایف یک جامعه خلاق و طبیعی ایجاد کرده که با این کار کاربران را به اشتیاق وا می دارد.

آناتومی آواتارها

آناتومی آواتار

آواتارهای جدید مانند باربی و کن می باشند و کاربران خلاق و مبتکر با استفاده از گستره عظیمی از انتخاب های آناتومی می توانند عملکرد آواتار خود را تکمیل کنند. اگر هدف شما واقعی بودن آواتار نیست، می توانید از تخیلات خود برای طراحی استفاده کنید و برای آواتارتان دم، شاخ و یا بال بگذارید.

راه رفتن و صحبت کردن در بازی سکند لایف

کنترل این کار در بازی سکند لایف ممکن است کمی شما را اذیت کند. توصیه می شود برای این کار از دکمه و کیبورد استفاده کنید. گفته شده است که در سال 2009 حدود 10 درصد از کسانی که اکانت ایجاد کردند، بعد از اولین بار به دلی کنترل نداشتن، دیگر به این بازی ادامه ندادند.

در بازی سکند لایف آواتارها می توانند راه بروند، پرواز کنند و یا خود را به مکانی که می خواهند (تله پورت) منتقل کنند. برای حرکت دادن و راه رفتن آواتار از arrow key یا دکمه های پیکانی کیبورد استفاده می شود. فشار دادن روی دکمه های بالا باعث می شود آواتار به سمت جلو حرکت کند و با تکان دادن موس مکان سر آواتار تغییر می کند، تا بتواند اطراف را با چرخاندن سر ببیند.

زیر صفحه گیمر یک سری دکمه وجود دارد، که یکی از آن ها مخصوص پرواز کردن است. کلیک کردن روی آن آواتار را روی هوا معلق می کند، تا مانند “سوپر من” پرواز کند. پرواز کردن به آواتار این اجازه را می دهد که از موانع و مسیرهای سخت مانند آب به راحتی عبور کند.

قابلیت Teleportationچیست؟

تله پورت یا دورنوردی به این معنی است که آواتار خود را بدون راه رفتن به هر مکانی که می خواهید منتقل کنید. این سریع ترین متد سفر کردن در بازی سکند لایف می باشد. برای این کار کاربر باید نقشه را باز کند. یک صفحه باز می شود و او تنها با دو بار کلیک کردن روی مقصد خود می تواند به جای دیگر برود. بعضی از لوکیشن ها در این بازی محدود شدند، برای مثال یک جزیره که یک بازیکن برای ملاقات با بازیکن دیگر رزرو کرده است. برای همین آواتار می تواند فقط تا جایی که ممکن است به آن مکان نزدیک شود، به گونه ای که وارد منطقه محدود شده نشود. صاحب آن منطقه برای ورود باید آن بازیکن را دعوت کند تا بتواند وارد منطقه اش بشود.

گیمرها می توانند از راه های مختلفی برای تبادل و ارتباط با دیگر کاربران استفاده کنند. آن ها می توانند از قابلیت voice که این توانایی را می دهد، تا به میکروفون دسترسی داشته باشند، استفاده کنند و به صورت زنده با یکدیگر حرف بزنند. همچنین می توان از چت باکس استفاده کرد و پیام گذاشت. مکالمه هایی که درون چت باکس اتفاق می افتد برای تمام کسانی که داخل آن محدوده هستند قابل خواندن است. پس برای داشتن یک مکالمه خصوصی کاربران می توانند از instant message استفاده کنند.

طراحی اجسام و اشیاء در بازی سکند لایف

هر چیزی که شما در بازی سکند لایف مشاهده می کنید، مانند ساختمان ها و ماشین هایی که می توانند پرواز کنند، توسط کاربران یا resident های این بازی طراحی و ساخته شده اند. طراحی اولیه اجسام بسیار ساده و راحت است، اما طراحی و ساختن چیزهای پیچیده نیازمند تمرین های زیاد و داشتن مهارت بالا است. خوشبختانه در بازی سکند لایف مکانی ساخته و طراحی شده که شما می توانید این مهارت ها را در خود تقویت کنید، این مکان سند باکس نام دارد. سند باکس یک مکان عمومی است که در آن کاربران ساختن، ایجاد اشیاء و وسایل را تمرین می کنند و یاد می گیرند.

شما می توانید از سه طریق از ابزارهای مخصوص طراحی استفاده کنید و آن را برای خود باز کنید:

  1. دکمه build یا ساختن را در زیر صفحه کلیک کنید.
  2. روی زمین یا هر فضای خالی راست کلیک کنید و از بالای منو گزینه build را انتخاب کنید.
  3. می توانید از کلید میانبر ctrl-B استفاده کنید، البته توجه داشته باشید، روی مک این کلید تحت عنوان cmd-4 یا cmd-B است.

با باز کردن ابزار طراحی یک صفحه مشاهده می کنید، که در بالای آن 15 عنوان مانند مکعب، لوله و دیگر چیزها برای کاربران بازی سکند لایف وجود دارد. یک طراح ماهر می داند که چگونه با استفاده از این ابزارهای طراحی هر کدام از اشکال را کشیده، حذف، متصل و یا کپی کند و با استفاده از این مهارت و ابزارها هر چیزی که می خواهد از یک هتل تا ماشین فراری بسازد.

راه های کسب درآمد در بازی second life

با توجه به مسائل مطرح شده در بالا راه های کسب درآمد در این بازی به 4 بخش زیر تقسیم می شود:

تبدیل به یک مالک شوید

با خرید و ساخت و ساز در این بازی می توانید به جامعه سکند لایف وارد شوید و همچنین با فروش و اجاره زمین کسب و کار پر درآمدی داشته باشید. قابل ذکر است که Anshe Chung به عنوان بازیکن یکی از مالکان و اولین میلیونر مجازی، توانسته از این کار بیش از یک میلیون دلار کسب درآمد کند و به روی جلد مجله Buisnessweek برود.

تبدیل به یک فروشنده شوید

یکی از راه های درآمدزایی در بازی سکند لایف این است که شما به یک فروشنده تبدیل شوید و با ساخت مدل های سه بعدی از آیتم ها، وسایل خانه یا لباس و فروش آن در بازارچه بازی کسب درآمد کنید.

تجربه های جدید خلق کنید

با خلق مینی گیم ها، سالن های موسیقی یا کلاب های گوناگون به درآمدزایی برسید.

پیدا کردن شغل

یکی دیگر از راه های درآمدزایی این است که به صورت تمام وقت یا پاره وقت، برای بیزینس های درون بازی کار کنید. برای مثال کلاب ها نیاز به میزبان، Dj و نوازنده دارند یا فروشگاه های درون بازی همیشه به فروشنده نیاز دارند.

4

انتخاب های پایه در بازی سکند لایف

برای ایجاد هر گونه شکلی کافی است آن را انتخاب کنید و آن را با کلیک کردن روی یک فضای خالی یا هر قسمت زمین که می خواهید بیاورید.

در صفحه edit می توانید هر کدام از اشکال یا وسایلی که ساختید، را با گزینه rotate  بچرخانید، با stretch آن را کشیده تر کنید و یا بافت وسیله خود را عوض کنید. خود بازی سکند لایف خود به خود به تمام وسایل شما بافت چوبی می دهد، اما شما می توانید آن را عوض کنید.

در صفحه edit گزینه object برای اندازه دقیق یا مقدار چرخشی که می خواهید به اشکال و وسایل بدهید، وجود دارد.

در قسمت texture می توانید از بافت هایی که در خود بازی وجود دارد، یا بافت هایی که خودتان طراحی کردید استفاده کنید و رنگ آن را هم عوض کنید.

شما می توانید وسایل و اشیاء مختلف را به هم متصل کنید و این کار را با فشار دادن ctrl-L بعد از انتخاب کردن اشیاء با هم، انجام دهید، که این دکمه در مک cmd-L می باشد.

حتما گزینه use grid را در منو ادیت انتخاب کنید و از خط کش آن برای کشیده تر کردن یا چرخش اشیاء و وسایل استفاده کنید.

با استفاده از ابزارهای ساده و کلید میانبر کیبورد می توانید هر وسیله ای که می خواهید را در بازی سکند لایف طراحی کنید، بسازید و خلاقیت های خود را به واقعیت تبدیل کنید.

یکی از چیزهای جالبی که در بازی سکند لایف وجود دارد، مالکیت چیزهایی است که ایجاد می کنید و حق دارید تعیین کنید، آیا دیگر بازیکنان می توانند از چیزهایی که ایجاد و طراحی کردید، استفاده کنند یا خیر؟ همچنین می توانید روی آن قیمت گذاری کنید و آن را در marketplace یا فروشگاه بازی سکند لایف به فروش برسانید و از این راه درآمد زایی کنید.

کلام آخر

بازی سکند لایف یک بازی MMO رایگان است که با ثبت نام در آن می توانید، کارکتر واقعی یا خیالی خود را بسازید و شروع به بازی کنید. همان طور که از اسم این بازی مشخص است، این گیم مانند دنیای جداگانه ای است که شما می توانید از آن درآمدزایی کنید. راه های درآمدزایی در این بازی همان طور که در بالا گفته شد بسیار زیاد است و فقط به مقداری مهارت و خلاقیت نیاز دارید.

سوالات متداول

در بازی سکند لایف چه کارهایی می توان انجام داد؟

سکند لایف تنها یک فضا برای چت کردن نیست، بلکه می توان کارهایی مثل؛ ارتباط با دنیای اطراف، ساخت ساختمان های مختلف، تهیه اشیاء گوناگون و یا حتی ساخت یک انیمیشن را نیز انجام داد.

آیا بازی سکند لایف و بازی MMORPGs با هم شباهت دارند؟

بله، در هر دو بازی گیمرها با ساخت شخصیتی سه بعدی مانند خودشان،آن ها را در دنیای مجازی کنترل می کنند و به وسیله آن ها می توانند به مکان های مختلف بروند و با یکدیگر ملاقات کنند.

راه های کسب درآمد در بازی سکند لایف را نام ببرید؟

1. از طریق خرید و فروش املاک 2. فروش وسایل خانه یا لباس 3. طراحی مینی گیم، سالن موسیقی یا کلاب 4. به عنوان فروشنده، نوازنده و یا DJ شغل به دست آورید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*