بازیزا

معرفی بهترین بازی های Xbox One

عکس معرفی بهترین بازی های Xbox One

ایکس باکس نام برند بخش گیمینگ مایکروسافت است و با عرضه و ساخت کنسول های بازی با ایکس باکس وان Xbox one، خیلی زود بخش عظیمی از گیمرها به سراغ کنسول های این غول تکنولوژی دنیا رفتند. شاید در حال حاضر کنسول های نسل جدید یعنی ایکس باکس وان اس xbox one s و ایکس باکس وان ایکس xbox one x، قابلیت ارائه تجربه بهتری از بازی های ویدئویی باشند، اما باید بدانید که کنسول نسل قبل نیز می تواند هنوز مخاطبان خود را سرگرم کند. در این مقاله از بازیزا به معرفی بهترین بازی های ایکس باکس وان خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

بازی The Witcher 3: Wild Hunt

witcher

اگر علاقمند به مبارزه با موجودات افسانه ای، هیولا ها، اژدها و ارواح هستید این بازی را از دست ندهید. بازی The Witcher 3: Wild Hunt جهانی پر از جزئیات مختلف دارد و یک داستان بسیار زیبا و درگیر کننده را روایت می‌کند. گیم‌پلی این اثر جذابیت زیادی دارد و اجازه نمی‌دهند از دنبال کردن داستان خسته شوید. بازی ویچر 3 در بخش مبارزات نیز عملکرد بی‌نظیری دارد. در واقع شما می‌توانید با روش‌های مختلفی در برابر دشمنان‌تان بایستید.

اگر دوست داشتید می‌توانید از شمشیر یا سایر سلاح‌های مشابه استفاده کنید یا اگر به جادو علاقه بیشتری دارید، می‌توانید آن را برای نابود کردن دشمنانتان به کار ببرید. البته مبارزه با دشمنان به همین سادگی نیست که بخواهید صرفا به سمتشان رفته و دست به ستیز بزنید؛ بلکه باید پیش از هر چیز یک استراتژی مشخص را در نظر داشته باشید و به صورت کاملا فکر شده دست به حمله بزنید.

قابل ذکر است که شما می‌توانید نسخه Complete Edition آن را تهیه کنید. زیرا این نسخه دارای محتوای بیشتری بوده و همراه شدن با قهرمان هیولا کشمان را جذاب‌تر می‌کند. بسته‌های الحاقی Hearts of Stone و Blood and Wine به همراه 16 مورد دیگر از DLCهای پیش‌تر عرضه شده برای آن، محتویات Complete Edition را تشکیل می‌دهند. در انتها بد نیست اشاره کنیم که بازی The Witcher 3: Wild Hunt به دلیل داشتن صحنه‌های خشن و بزرگسالانه اصلا به افراد کم سن و سال توصیه نمی‌شود.

 بازی GTA V

عکس معرفی بهترین بازی های Xbox One

بازی GTA V برای نخستین بار در سال 2014 و توسط کمپانی راک استار منتشر و به صنعت بازی و سرگرمی وارد شد. این بازی یکی از پرفروش ترین بازی های کنسول ایکس باکس وان بوده و توانسته با جلوه های بصری شگفت انگیز و گیم پلی قوی جایگاه خود را در میان گیمرها به خوبی حفظ کند.

سبک این بازی منحصر به فرد جهان باز بوده و داستان آن به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید در نقش سه کاراکتری که یک هدف را دنبال کرده و در نهایت به یک نقطه می رسند، قرار بگیرید. کمپانی راک استار علاوه بر بخش تک نفره بخش آنلاین بازی را به سبب جمع آوری بازیکنان در یک محیط و افزایش هیجان بازی طراحی کرد.

بازی Doom Eternal

 Doom_Eternal

بازی Doom Eternal همه‌ ویژگی‌های بسیار خوب ریبوت بازی Doom محصول سال 2016 را از آن وام گرفته و توانسته تجربه‌ای کم نقص را به مخاطبان‌اش ارائه دهد. این بازی شوتر اول شخص، سطح آدرنالین خون شما را شدیدا بالا می‌برد و محیط پویا و گیم‌پلی روان آن می‌تواند حسابی سرگرمتان کند. شما در این اثر می‌توانید از سلا‌ح‌های مختلف استفاده کرده و با روش‌ها و راه‌های متنوعی دست به مقابله با دشمنان بزنید. بازی Doom Eternal یعنی خشونت و هیجان کامل.

سیستم پیشرفت بازی Doom Eternal کاملا رضایت‌بخش بوده و این اثر پر از راز و رمز‌های مختلف و آیتم‌های متنوع است. گرافیک اثر و طراحی مراحل بی‌نظیر آن نیز از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این بازی را به یکی از بهترین آثار سبک شوتر در سال‌های اخیر تبدیل می‌کنند. بازی Doom Eternal تجربه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز است و داستانی گیراتر از همیشه را روایت می‌کند. این اثر اتمسفری دارد که برای مدت‌ها در ذهنتان حک خواهد شد.

بازی Red Dead Redemption 2

عکس معرفی بهترین بازی های Xbox One

Red Dead Redemption 2 از دیگر بازی های منتشر شده توسط کمپانی راک استار در سال 2018 است که به سبب گیم پلی بسیار قوی، جلوه های بصری خارق العاده و البته صداگذاری بی نظیر به جرات می توان گفت بهترین بازی Xbox one به شمار می رود.

سبک این بازی نیز جهان باز بوده و داستان آن به سال ها قبل تر از نسخه ابتدایی بر می گردد. در این ورژن بازیکنان در نقش آرتور مورگان به‌ عنوان یکی از اعضای گروه داچ قرار گرفته و باید تلاش کنند تا با مبارزات متداوم برای بقا و افزایش قدرت خود تلاش کنند.

بازی F1 2020

عکس معرفی بهترین بازی های Xbox One

F1 2020 را می توان یکی از بهترین بازی های منتشر شده در سبک ریسینگ توسط کمپانی کد مسترز دانست. این بازی برای نخستین بار در سال 2020 منتشر شده و در مدت زمان کوتاهی توانست محبوبیت بی نظیری را در میان بازیکنان این سبک به دست آورد.

یکی از برتری های این ورژن نسبت به نسخه های پیشین اضافه شدن حالت جدید My Team توسط سازندگان می باشد که بازیکنان را با چالش های متعددی در بخش های گوناگون رو به رو می سازد. در این بازی فرمول یک شما به عنوان صاحب یک تیم وظیفه دارید تا با نظارت کامل بر بخش های بازاریابی، فنی و مهندسی در راستای پیروزی تیم خود تلاش کنید. 

 بازی Divinity: Original Sin II – Definitive Edition

عکس معرفی بهترین بازی های Xbox One

این بازی برای نخستین بار توسط کمپانی لارین و باندای نامکو در سال 2018 با سبک نقش آفرینی منتشر شد. داستان جذاب و البته گیم پلی قوی و منحصر به فرد، محبوبیت این نسخه از بازی را به نسبت نسخه پیشین افزایش داده و هم اکنون یکی از پرفروش ترین بازی های کنسول ایکس باکس وان می باشد.

گیم پلی این بازی در کوتاه ترین زمان ممکن حداقل 60 ساعت زمان برده و طولانی بودن آن نه تنها سبب خستگی و بی میلی بازیکنان نمی شود، بلکه به سبب گرافیک بسیار جذاب گیمرها را برای پیشروی در روند بازی و البته گشت و گذار در محیط ترغیب می کند.

بازی Wolfenstein II: The New Colossus

عکس معرفی بهترین بازی های Xbox One

این بازی توسط کمپانی ماشین ‌گیمز طراحی و به وسیله شرکت بتسدا در سال 2017 منتشر شد. Wolfenstein II: The New Colossus یک اکشن شوتر اول شخص تمام عیار بوده که برای دومین بار بازیکنان را با شخصیت ترور بیلی همراه کرده تا برای مقاومت در برابر نازی ها تلاش کنند.

گیم پلی این بازی هیجان انگیز به سبب موسیقی متن تاثیرگذار و البته گرافیک قوی و جذاب شهرت خاصی را در میان بازیکنان این سبک پیدا کرده است. 

بازی Gears 5

gears-5

بازی Gears 5 بزرگ ترین و زیباترین نسخه از فرنچایز شوتر سوم شخص مایکروسافت (Microsoft) است. به همین دلیل هم ما آن را در لیست بهترین بازی های Xbox One در سال 2022 قرار داده‌ایم. این اثر ششمین نسخه از فرنچایز Gear of War بوده و دنباله‌ی مستقیم بازی Gears of War 4 محسوب می‌شود.

تمرکز اصلی بازی روی شخصیتی به نام کیت دیاز (Kait Diaz) است. ما با او و ماجراجویی‌هایش برای کشف و درک ارتباطات‌ خود با لوکست‌ها (Locust) همراه می‌شویم. بازی Gear 5 بخش کمپین جاه طلبانه‌ای دارد و یک دنیای جهان‌باز و جذاب را به مخاطب ارائه می‌دهد. این بازی فوق‌العاده هیجان‌انگیز بوده و پویا بودن آن موجب شده که ما با یک اثر رضایت‌بخش رو به رو شویم و آن را یکی از برترین آثار در سبک شوتر قلمداد کنیم.

بخش چند نفره بازی Gear 5 نیز عالی و منسجم است و شامل حالت Arcade می‌شود. در این حالت تجربه‌ای بسیار خوب از یک بازی رقابتی را خواهید داشت و می‌توانید در برابر موج بزرگی از دشمنان مبارزه کنید. قابل ذکر است که هر یک از کاراکترهای بازی قابلیت‌های خاص خود را دارند. حالت Escape نیز یک تجربه پرتنش از کوآپ را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. داستان‌پردازی، مکانیک‌ها، گرافیک و همه و همه در بازی Gear 5 رضایت‌بخش هستند.

بازی Dragon Ball Z: Kakarot

عکس معرفی بهترین بازی های Xbox One

سبک این بازی نوعی نقش آفرینی اکشن است که برای پلتفرم های PC، XBOX ONE و PS4 در 17 ژانویه سال 2020 معادل 27 دی ماه 1398 منتشر شده است. سازندگان بهترین بازی های انیمه تاریخ برای اولین بار تخصص و مهارت خود را به بازی دراگون بال آورده اند.

تولیدکنندگان این بازی در حرکتی بزرگ تصمیم گرفتند تا تمام قصه های مرتبط با دراگون بال را در یک بازی تعریف کنند. از لحاظ گرافیکی بازی Dragon Ball Z: Kakarot بهتر از سری اصلی، معرفی شده و مبارزاتش بسیار بزرگ و پرسر و صدا است.

در این نسخه مبارزات فقط در بازی حاکم نیستند و نقش آفرینی نیز یک چالش مهم برای این بازی است. شما می توانید در محیط بازی کاملا گشت و گذار کنید و به ماهی گیری بروید و با کاراکتر های گوناگون تعامل کنید. آن طور که از بازخوردها مشخص است، دراگون بال Z دقیقا همان چیزی است که طرفداران و حامیان دراگون بال، سال ها است که در انتظار آن هستند.

بازی Mortal Kombat

مورتال کمبت

بازی Mortal Kombat 11 بزرگ ترین، خشن‌ ترین و بهترین نسخه از فرنچایز مورتال کامبت به حساب می‌آید. اگر عاشق بازی‌های خشن هستید و دوست دارید در بازی‌ها دل و روده‌ حریف را بیرون بکشید، این اثر که یکی از بهترین بازی های Xbox One در سال 2022 محسوب می‌شود، را از دست ندهید. بخش داستانی این بازی که بسیار حماسی است، به لطف یک ماجراجویی در دل زمان، گذشته و آینده مجموعه را به هم پیوند می‌زند. بخش Towers of Time می‌تواند چالش‌های تازه و جذابی را به گیمرها ارائه دهد و The Krypt نیز چیزهای زیادی برای ارائه به طرفداران دارد.

سیستم شخصی‌سازی جدید و متنوع‌تر بازی مورتال کمبت در نسخه 11 به شما اجازه می‌دهد که بتوانید شکل و شمایل کاراکترهایی مثل لیو کین (Liu Kang)، کسی کیج (Cassie Cage) و اسکورپیون (Scorpion) را به هر نحوی که دوست دارید، تغییر دهید تا منحصر به فرد به نظر بیایند. بحث شخصی‌سازی در این بازی محدود به ظاهر کاراکترها نمی‌شود، بلکه حرکات و ابزارهایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند نیز قابل شخصی‌سازی هستند. بازی Mortal Kombat 11 در واقع یک اثر مبارزه‌ای بی‌نظیر است که اکثر بخش‌های آن دارای توازنی کاملا مناسب هستند. این اثر از نظر مکانیک‌های مختلف نسبت به سایر نسخه‌های مجموعه یک سر و گردن بالاتر است.

در این اثر شما می‌توانید از بین 34 کاراکتر مختلف، شخصیت مورد نظرتان را انتخاب کرده و به مبارزه با حریف مشغول شوید. به لطف زیاد بودن شخصیت‌ها، گیمر هرگز از بازی خسته نمی‌شود. هر یک از کاراکترها ویژگی‌ها و توانایی‌های خاصی دارند. در نتیجه می‌توانید از روش‌ها و تکنیک‌های متنوعی برای از هم دریدن رقبا استفاده کنید. با این که در ساخت بازی مورتال کامبت 11 از موتور بازی‌سازی Unreal 3 استفاده شده که کمی قدیمی است، اما این اثر از نظر جزئیات و بافت‌ها بسیار جذاب به نظر می‌آید. همچنین رنگ‌ها و نورپردازی در بازی بسیار خوب بوده و کات‌سین‌ها (Cutscene) نیز به بهترین شکل ممکن ساخته شده‌اند.

بازی Resident Evil 3

عکس معرفی بهترین بازی های Xbox One

شرکت بازی سازی کپ کام این بازی را در سبک اکشن سوم شخص و برای پلتفرم های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در تاریخ 3 آوریل منتشر کرده است. نسخه رزیدنت 3 در برابر رزیدنت 2 روندی کاملا اکشن تر را دنبال خواهد کرد، اما با این وجود شباهت های گیم پلی رزیدنت اویل 2 و 3 کم نیست و تا حدودی این موضوع در بازسازی آن نیز رعایت می شود.

یکی از قابلیت های بازسازی رزیدنت 3 استراتژی جاخالی دادن است که می تواند سیستم کنترل بازی را حتی از آنچه در بازسازی رزیدنت اویل 2 دیده بودیم بهتر کند. قطعا در این بازی با روندی متفاوت روبرو هستیم.

بازی Cyberpunk 2077

عکس معرفی بهترین بازی های Xbox One

سبک این بازی نقش آفرینی است و برای پلتفرم های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در تاریخ 16 اوریل 2020 منتشر شده است. قطعا می توانیم این بازی را بزرگ ترین بازی سال 2020 بنامیم. در واقع معنی واقعی کلمه نقش آفرینی در بازی علمی تخیلی سایبرپانک تداعی شده است.

همانگونه که در نمایش سایبرپانک دیده ایم این بازی قرار است از بازی های ویچر نیز فراتر برود. به همین دلیل سی دی پراجکت می گوید تمام تلاش خود را انجام داده است تا حجم انتخاب هایی که بازی کننده در پیشرفت داستان، برخورد با شخصیت ها و دنیای بازی دارد به حدی باشد که بتواند به هدف اصلی بازی برسد. معمولا سی دی پراجکت از بازی کنندگان می خواهد تا خودشان را بر روی شخصیت اصلی بازی منعکس کنند.

بازی Fast & Furious: Crossroads

عکس معرفی بهترین بازی های Xbox One

بازی سریع و خشن در یک سبک مسابقه ای طراحی شده است و پلتفرم بازی برای pc، xbox one و ps4 مناسب است. تاریخ انتشار این بازی در 9 می سال 2020 بوده است. Fast & Furious: Crossroads اولین بازی در دنیای سریع و خشن است و داستانی مشابه فیلم های سریع و خشن دارد و بازیگران این فیلم نیز نقش های خود را دوباره ایفا می کنند.

روند بازی ادغامی از مسابقات رانندگی و صحنه های اکشن قسمت های جدیدتر سریع و خشن است. این قسمت ها به جای مسابقات بیشتر، بر روی صحنه های مبارزه ای با اسلحه تمرکز دارند.

 ampire: The Masquerade – Bloodlines 2

عکس معرفی بهترین بازی های Xbox One

قرار است این بازی در سال 2020 در سبک نقش آفرینی منتشر شود. گویا این بازی پلتفرم های پی سی، ایکس باکس و پلی استیشن را ساپورت می کند. حال که 15 سال از عرضه نسخه اصلی این بازی می گذرد طراحان توانسته اند طراحی و ساخت بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 را شروع کنند.

سازندگان معتقدند که این بازی به اندازه قسمت اول عمیق و تاثیر گذار است، اما تا خودمان این بازی را تجربه نکنیم هرگز نمی توانیم این گفته را باور کنیم. چیزی که تا به امروز در Bloodlines 2 و در نمایش ها و تریلر های رسمی آن دیده ایم، شباهتی به قسمت اول بازی ندارد و در برخی موارد عقب تر نیز هست. باید همچنان منتظر انتشار این بازی باشیم.

بازی Apex Legends

عکس معرفی بهترین بازی های Xbox One

بازی اپکس لجندز با ارائه گیم‌پلی تیم‌محور و تاکتیکی، خود را از آثاری نظیر پابجی و فورتنایت جدا کرده است. در این اثر کاربران می‌توانند در گروه‌های مختلف و در مناطق متنوع به نبرد با هم مشغول شوند و از لحظات هیجان‌انگیز اثر لذت ببرند. بازی Apex Legends دارای تعداد زیادی شخصیت متنوع است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. این کاراکترها با داشتن مهارت‌های منحصر به فرد می‌توانند به بازیکنان در شرایط متفاوت کمک کنند. سیستم Ping بی‌نظیر اپکس لجندز برقراری ارتباط با هم تیمی ها را راحت‌تر می‌کند؛ در حدی که برای هماهنگ شدن حتی نیازی به حرف زدن نخواهید داشت. بازی Apex Legends ترکیبی از سبک تیراندازی بسیار جذاب و سیستم حرکتی کاملا بهینه است. البته از سازندگان Titanfall کمتر از این هم انتظاری نمی‌رود.

نکته مهم در مورد بازی اپکس لجندز این است که یک اثر رایگان به حساب می‌آید و شما می‌توانید به سادگی این بازی را نصب کرده و خودتان با تجربه آن بیشتر با خصوصیاتش آشنا شوید. سازندگان به صورت مداوم این بازی را به روز رسانی می‌کنند. در این آپدیت‌ها ویژگی‌های تازه و کاراکترهای جدید به بازی اضافه می‌شود. در نتیجه اگر مدت‌ها پیش این اثر را تجربه کرده‌اید، بد نیست دوباره به سراغش بروید و تغییرات‌ آن را به چشم ببینید.

سخن پایانی

در این نوشته به معرفی جدیدترین و جذاب ترین بازی های کنسولی که تاکنون منتشر شده اند پرداختیم، علاوه بر این تعدادی از بازی هایی را که در لیست انتشار هستند نیز معرفی کردیم.

بازیزا در تلاش است تا با مشخص شدن تاریخ انتشار این بازی ها در طول سال این صفحه را به صورت مرتب به روز رسانی کند. تجربیات خود را از طریق کامنت های سایت با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در زمینه بهترین بازی های xbox one

کدام بازی عنوان بهترین بازی ایکس باکس وان را به خود اختصاص داده است؟

Red Dead Redemption 2 از دیگر بازی های منتشر شده توسط کمپانی راک استار در سال 2018 است که به سبب گیم پلی بسیار قوی، جلوه های بصری خارق العاده و البته صداگذاری بی نظیر به جرات می توان گفت بهترین بازی Xbox one  به شمار می رود.

کمپانی راک استار با افزودن کدام قابلیت محبوبیت بازی GTA V را دو صد چندان کرد؟

این کمپانی علاوه بر بخش تک نفره بازی بخش آنلاین را به سبب جمع آوری بازیکنان در یک محیط و افزایش هیجان بازی طراحی کرد.

مهم ترین قابلیت بازی رزیدنت 3 چیست؟

یکی از قابلیت های بازسازی رزیدنت 3 قابلیت جاخالی دادن است که می تواند سیستم کنترل بازی را حتی از آنچه در بازسازی رزیدنت اویل 2 دیده بودیم بهتر کند. قطعا در این بازی با روندی متفاوت روبرو هستیم.

5
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    NASER ۱۳۹۹/۰۴/۰۷ پاسخ

    بازی The Last of Us عالیه. به شدت توصیه می کنم.

    حسین ۱۴۰۰/۰۲/۱۸ پاسخ

    سلام بازی فورزا 4 رو برای ایکس باکس فراموش کردید

      sara ۱۴۰۰/۰۲/۱۹ پاسخ

      درود بر شما
      سپاسگزاریم از توجه شما همراه گرامی، طی به روز رسانی های آینده این بازی به مقاله افزوده خواهد شد. بازی های دیگر مورد نظر شما چیست؟

    کافه گیم ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ پاسخ

    ممنون از این مطلب کاربردی

      moshari ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ پاسخ

      سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما