بازیزا

همه چیز درباره بازی کانتر استریک counter strike

عکس همه چیز درباره بازی کانتر استریک counter strike

در سال های اخیر بازی های اکشن زیادی توسط کمپانی های مختلف به بازار عرضه شده که بازی کانتر استریک یکی از محبوب ترین آن ها محسوب می شود. بازی Counter یک بازی اکشن گروهی است. با خواندن این مقاله از بازیزا و آشنایی با نقاط قوت این بازی، شما متوجه خواهید شد چرا کانتر پس از گذشت حدودا یک دهه همچنان توانسته صدر نشین لیست محبوب ترین ها باشد و در صورتی که از قبل با این بازی آشنایی نداشته اید، احتمالا پس از خواندن این مقاله و آشنایی با آن، شما نیز به جرگه طرفداران این بازی خواهید پیوست.

فهرست مطالب

معرفی بازی کانتر

بازی کانتراستر یک که در جستجوهای اینترنتی کانتر و گاهی به اشتباه کانتذ هم تایپ می شود یکی از پر مخاطب ترین بازی های اکشن در دنیای بازی های کامپیوتری به شمار می آید. اولین نسخه این بازی در سال 1999 میلادی و آخرین نسخه آن در سال 2012 پیش توسط کمپانی به نام و معتبر “ولو” به بازار عرضه شد و در حال حاضر نیز به واسطه پشتیبانی و به روز رسانی های دوره ای و ارائه حالت های مختلف بازی که آن را برای کاربران با علایق، سلایق و شرایط مختلف قابل استفاده می کند در لیست پرطرفدارترین های دنیای بازی های اکشن قرار دارد.

Counter- Strike از بازی های سبک اکشن و شوتر است که برای گوشی های اندروید به صورت کاملا رایگان عرضه شده و در مارکت پلی استور با امتیاز 4.5 از 5 قرار گرفته و جزء یکی از بازی های برتر این مارکت به شمار می رود.

امروزه بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان بازی Counter- Strike ۱.۶ را دریافت کرده اند. این بازی در حال حاضر جزء یکی از بازی های برتر موبایل در سبک اکشن شناخته شده است.

در سال های اخیر لیگ ورزش های الکترونیکی اقدام به برگزاری مسابقات دوره ای میان بازی های گروهی اکشن کرده و بازی کانتر در همه این مسابقات توانسته امتیاز و رتبه خوبی کسب کند. کمپانی ولو یکی از فعالان به نام این حوزه می باشد که به پشتوانه برخورداری از کارشناسان و طراحان موفق در حوزه ساخت بازی های کامپیوتری از ابتدا فعالیت خود خوش درخشیده و از همان ابتدا در زمره برترین های این حوزه قرار گرفته است.
به طور کلی فضای بازی کانتر (Counter Strike) یک فضای اکشن است که دو تیم در قالب تروریست و پلیس به مقابله و مبارزه با یکدیگر می پردازند و در نهایت با توجه به قوانین بازی یکی از دوتیم برنده نهایی بازی خواهد شد.
از آنجا که کانتر اولین تجربه بازی شوتر اول شخص برای بسیاری از کاربران ایرانی بوده است عباراتی از قبیل دانلود بازی کانتر، دانلود کانتر، کانتر1، کانتر2، کانتر3 و…  نیز از جمله پر جستجوترین عبارات مربوط به این بازی توسط کاربران ایرانی بوده است.

عکس همه چیز درباره بازی کانتر استریک counter strike

گیم پلی بازی

بازی کانتر استریک از دو نوع شخصیت تشکیل شده است: 1- تروریست 2- ضد تروریست (پلیس)

تروریست ها سعی می کنند با بمب گذاری و هرج و مرج به اهداف خود برسند، اما افراد ضد تروریست سعی بر خنثی کردن نقشه ها و عملیات خونین داشتند که این دو گروه هیچ وقت با هم به تفاهم و دوستی نمی رسند و همچنان با هم بر سر نابودی یا آرامش جنگ دارند.

بد نیست به این موضوع هم توجه کنید که بازی با صفحه لمسی اصلا میانه خوبی ندارد. البته صفحه لمسی که به کنار، حتی بازی کردن کانتر با دسته هم حس خوب ماوس و کیبورد را ندارد، چه برسد به این که بخواهید آن را روی صفحه موبایل و با کلیدهای لمسی بازی کنید.

از ویژگی های جذاب این بازی می توانیم به امکان بازی تحت شبکه بدون اتصال به اینترنت نام ببریم. به این صورت که شما با استفاده از امکانات تلفن همراه خود و در تنظیمات این بازی یک شبکه محلی کوچک وای فای تشکیل داده و با دوستان خود با اتصال به آن شبکه می توانید از بازی به صورت جمعی لذت ببرید.

حالت های بازی کانتر

آشنایی با حالت های مختلف بازی کانتر می تواند برای علاقمندانی که به تازگی برای دانلود کانتر اقدام کرده اند بسیار مفید باشد، در این بخش از مقاله به صورت مختصر شما را با حالت های مختلف این بازی آشنا خواهیم کرد، بنابراین در صورتی که قصد دانلود کانتر را دارید مطالعه این بخش از مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود.

(Casual) حالت کژوال

 کژوال یکی از ساده ترین حالات این بازی محسوب می شود. در  حالت کژوال گیمر های در قالب دو تیم ده نفره به مبارزه می پردازند و اولین تیمی که موفق شود در روال بازی 8 دوره برنده شود در نهایت به عنوان تیم برنده اعلام خواهد شد.

(Competitive) حالت کلاسیک

حالت کامپتتیو یا همان حالت کلاسیک در برگیرنده مسابقه به صورت رنک بندی می باشد. در این حالت گیمرهای در قالب دو تیم پنج نفره به رقابت و مقابله با هم می پردازند و درپایان بازی اولین تیمی که موفق شود در روال بازی 16 دوره برنده شود به عنوان تیم برنده اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است برای کسب مجوز شرکت در حالت کلاسیک بازی کانتر گیمرها باید در حالت کژوال به سطح سه بازی رسیده باشند و در مسابقات E sport  گیمرهای باید در این حالت به مبارزه با یکدیگر بپردازند.

(Hostage Scenario) حالت گروگان گیری

در حالت گروگان گیری با توجه به روند و نتایج حاصل از بازی در حالت کژوال بازی، سناریوی بازی به سمت و سوی گروگان گیری کشیده می شود که درنوع خود از هیجان و جذابیت خاصی برخوردار می باشد.

(Wingman) حالت دو نفره

با انتخاب Wingman گیمرها در قالب دو تیم دو نفره به مقابله و مبازره با هم می پردازند و اولین تیمی که موفق شود نه دوره برنده شود به عنوان برنده نهایی بازی شناخته خواهد شد. این حالت بازی برای علاقه مندانی که به واسطه کمبود وقت نمی توانند در حالت کلاسیک شرکت کنند گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود، در واقع این حالت بخش کوچکی از حالت کلاسیک محسوب می شود با همان میزان جذابیت و هیجان.

(Death Match)

در این Death Match بازی قوانین خاصی برای گیمر ها تصویب نکرده است. گیمر ها در قالب دو تیم به مبازره می پردازند، گیمر ها نمی توانند سلاح انتخاب کنند و سلاح ها به صورت رندم به گیمر ها تعلق می گیرد و در پایان بازی کسی بیشترین نفرات از تیم مقابل را کشته باشد به عنوان برنده بازی اعلام خواهد شد.

(Mission)

این حالت امکان شرکت در بخش های کوچکی از بازی که به صورت ایونت برگزار می شود را برای گیمرها فراهم کرده است.

(Danger Zone)

 حالت Danger Zone که در واقع جدیدترین حالت اضافه شده به کانتر می باشد قابلیت شرکت به صورت تک نفره و یا دو تیم دو نفره را برای گیمر های فراهم کرده است و آخرین فرد زنده مانده در روال بازی به عنوان برنده بازی اعلام خواهد شد.

(War Games)

این حالت از بازی کانتر شامل بازی های کوتاه و پر هیجان می باشد و خود دارای سه حالت زیر مجموعه است. در ادامه به معرفی زیر مجموعه های این حالت خواهیم پرداخت.

  • (Demolition)

Demolition بسیار شبیه حالت کژوال است با این تفاوت که قابلیت خرید سلاح برای گیمرها در نظر گرفته نشده و گیمر ها در روند بازی و با توجه به امتیازات کسب شده به واسطه کشتن اعضای تیم مقابل می توانند سلاح و تجهیزات مورد نیاز خود را انتخاب نمایند.

  • (Arm Race)

Arm Race ترکیبی از دو حالت Demolition و Death Match می باشد به این صورت که مانند حالت Demolition قابلیت انتخاب سلاح برای بازکنان وجود ندارد و آن ها در روند بازی و به واسطه کسب امتیاز می توانند تجهیزات خود را ارتقا دهند و مانند حالت Death Match برنده بازی بر اساس بیشترین تعداد کشته توسط هر فرد محاسبه می شود.

  • (Flying Scouts man)

در این حالت که به واسطه محدودیت های اعمال شده در مقایسه با سایر حالت ها بازی از جذابیت کمتری برخوردار است گیمرها تنها به یک سلاح تک تیر نداز و یک چاقو مجهز هستند و تیمی که موفق شود هشت دوره برنده بازی شود در نهایت به عنوان تیم برنده اعلام خواهد شد.

عکس همه چیز درباره بازی کانتر استریک counter strike

سلاح های بازی کانتر

یکی دیگر از مواردی که می تواند قبل از اقدام برای دانلد کانتر به آشنایی هر چه بیشتر شما با این بازی کمک کند آشنایی با انواع سلاح های موجود و قابل استفاده در این بازی است، از این رو در این بخش از مقاله سلاح های موجود در این بازی را به صورت مفید و مختصر معرفی خواهیم کرد.

AK-47

سلاحAK-47 که با نام کلاشینکف شناخته می شود یکی از معروف ترین سلاح های دنیا است و مدل های مختلف آن در ارتش کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این سلاح بهترین گزینه برای تیم تروریست ها محسوب می شود. از ویژگی های خاص این سلاح می توان به قیمت کم، قدرت تخریب و آسیب رسانی بالای آن اشاره کرد.

AUG

این اسلحه که ساخت و تولید کشور استرالیا است در ارتش خود این کشور و کشور اتریش مورد استفاده قرار گرفته است. AUG گزینه بسیار مناسبی برای دفاع در برابر حمله دشمن به خصوص در زمان کمپ کردن و انتظار برای هجوم تروریست ها محسوب می شود. این سلاح در مقایسه با سایر سلاح ها قدرت آسیب پذیری کمتری دارد، اما در عوض از قابلیت زوم بسیار بالایی برخوردار می باشد.

FAMAS

 FAMAS سلاح رسمی مورد استفاده ارتش کشور فرانسه محسوب می شود. این سلاح برای استفاده در فواصل کوتاه در حالت اتوماتیک یا خودکار بهترین گزینه برای حمله و دفاع محسوب می شود و در فواصل دور در حالت تک تیر و برست می تواند به خوبی به گیمرها کمک کند.

G3SG1

این سلاح طراحی و تولید کشور آلمان است. معادل نام آلمانی آن به فارسی سلاح بسیار دقیق می باشد که خود گویای دقت و حساسیت بسیار بالای این اسلحه می باشد.

Galil AR

Galil AR که در سال های اخیر در ارتش برخی کشورها مورد استفاده قرار گرفته است در برابر اهداف زره پوش عملکرد بسیار ضعیفی دارد اما در فواصل نزدیک تا متوسط و در حالت اتوماتیک گزینه بسیار مناسبی برای حمله به دشمن محسوب می شود. لازم به ذکر است این سلاح برای حمله و شلیک به اسنایپرها انتخاب هوشمندانه ای نیست.

M4A4

M4A4 سلاحی است که برای نخستین با در ورژن گلوبال آفنسیو بازی کانتر به گیمرهای ارائه شد از دقت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از بهترین گزینه های ممکن به منظور استفاده در حالت برست به شمار می رود. لازم به ذکر است اسپری کردن با اسلحه در فواصل دور اصلا به گیمرها توصیه نمی شود و حالت اسپری تنها در فواصل بسیار نزدیک مفید واقع می شود. ازدیگر نقاط قوت این سلاح می توان به ظرفیت خشاب بالای آن اشاره کرد.

M4A1-S

این سلاح که مدل به روز رسانی شده مدل M4A4 محسوب می شود گزینه بسیار مناسبی برای شلیک در فاصله های نزدیک و متوسط و در حالت تک تیر و برست به شمار می رود. نکته حائز اهمیت در استفاده از این سلاح جدا نکردن صدا خفه کن اسلحه می باشد، جدا نکردن صدا خفه کن اسلحه علاوه بر مزایای بالفعل آن اعم از عدم شناسایی مکان کاربر توسط تیم مقابل منجر به کاهش پراکندگی می شود به عبارت دیگر برداشتن صدا خفه کن اسلحه منجر به افزایش میزان پراکندگی شلیک های سلاح خواهد شد. همچنین این سلاح از ظرفیت خشاب بالایی برخوردار نیست و به همین سبب به گیمر ها توصیه می شود در خرج کردن گلوله های دقت نمایند.

Scar-20

از مهم ترین ویژگی های قابل توجه اسلحه Scar-20 می توان به سرعت بسیار بالا و قدرت تخریب و آسیب رسانی بسیار بالاتر آن اشاره کرد. از نقاط ضعف این سلاح می توان به وزن بالای آن اشاره کرد که منجر به کاهش سرعت کاربران می شود و به همین دلیل به گیمر های توصیه می شود هنگام استفاده از این سلاح از شلیک کردن در حال حرکت بپرهیزند و در عوض با شلیک در حالت ثابت به بهترین نحو از نقاط قوت این اسلحه استفاده نمایند.

SSG08

از مهم ترین ویژگی های SSG08 می توان به قیمت بسیار مناسب و دقت بسیار بالای آن اشاره کرد. این اسلحه وزن بالایی دارد و به همین دلیل منجر به کاهش سرعت حرکت کاربر می شود و برای مبازره های گروهی انتخاب مناسبی نیست.

SG553

این سلاح که به عنوان سلاح رسمی ارتش کشور سوئیس شناخته می شود برای شلیک به اهداف زره پوش گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود، در عوض برای استفاده در فواصل کوتاه تا متوسط گزینه مناسبی به شمار نمی رود.

AWP

AWP که در کشور انگلستان ساخته شده است به صورت تخصصی برای استفاده توسط یگان های ویژه طراحی و تولید شده است.

عکس همه چیز درباره بازی کانتر استریک counter strike

نقاط قوت بازی کانتر

بازی کانتر به واسطه نقاط قوت خود در مقایسه با سایر بازی ها مشابه توانسته به یکی از محبوب ترین بازی های اکشن سال های اخیر تبدیل شود. برخی از مهمترین نقاط قوت این بازی عبارتند از:

  • برخورداری از گرافیک بالا
  • برخورداری از قابلیت برقراری ارتباط با سایر هم تیمی ها در موارد مورد نیاز از طریق ارسال متن و پیام صوتی بدون نیاز به سایر برنامه ها
  • قابلیت نصب و اجرا بر روی سیستم های مختلف از قبیل سیستم عامل ویندوز، سیستم عامل اپل، ایکس باکس، پلی استیشن و در نهایت سیستم اندورید.

کلام پایانی

با توجه به این که بازی کانتر در سال های اخیر در لیست محبوب ترین بازی های اکشن کامپیوتری در میان گیمرهای دنیا و ایران قرار گرفته است به همه علاقمندان توصیه می شود به منظور دانلود کانتر با مراجعه به سایت های معتبر از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری نمایند. همچنین توصیه می شود قبل از دانلود بازی کانتر و آغاز بازی با کسب اطلاعات جامع در زمینه این بازی از قبیل حالت های بازی کانتر، سلاح های کانتر و سایر موارد با آشنایی کامل وارد فضای بازی شوند.

سوالات متداول

نقاط قوت بازی کانتر کدام است؟

گرافیک بالا، برخورداری از قابلیت ارسال پیام به هم تیمی ها بدون نیاز به سایر برنامه ها، قابلیت نصب و اجرا روی سیستم های مختلف

بازی کانتر توسط کدام کمپانی و در چه سالی به بازار عرضه شد؟

توسط کمپانی ولو و در سال 1999

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*