بازیزا

معرفی کامل بازی همسایه من آلیس و بررسی توکن ALICE

همسایه من آلیس

بازی همسایه من آلیس My Neighbor Alice یک بازی کریپتویی با ساخت و ساز چند نفره و مبتنی بر بلاک چین است، که در آن بازیکنان برای خرید جزایر مجازی، جمع آوری و ساختن موارد هیجان انگیز و دیدار با دوستان جدید با هم بازی می کنند. در ادامه مطلب از بازیزا به معرفی کامل این بازی، نحوه انجام آن، توکن ALICE و نکات منحصر به فرد بازی همسایه من آلیس می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

بازی همسایه من آلیس My Neighbor Alice چیست؟

با توجه به نام بازی مشخص است که نام شخصیت اصلی این بازی آلیس است که در مجمع‌الجزایر Lummelunda، جزیره برجسته بازی با عده ای از دوستانش در جزیره شریک هستند. یعنی محیط بازی در مجموعه جزیره‌های مجازی صورت می گیرد و هر بازیکن می تواند یک جزیره مجازی خریده و مالک جزیره خود باشد. روند بازی آلیس به فرآیندهای بازی Animal Crossing شبیه است. جزیره ای که توسط هر گیمر ساخته می شود، برای همه کاربران قابل مشاهده می باشد.

در واقع رقابت اصلی بر سر کیفیت و کمیت جزیره هایی است که گیمرها توسعه می دهند. آن ها می توانند با استفاده از توکن بومی شبکه، ابزارها و تجهیزاتی را خریداری کنند تا جزیره ای پیشرفته تر و زیباتر بسازند. همچنین امکان فروش جزایر و امکانات آن نیز وجود دارد. بخش زیادی از ابزار بازی به وسیله توکن های NFT قابل ارائه شده و کاربران می توانند روی آن قیمت گذاری کنند.

تاریخچه و بنیانگذاران ارز دیجیتال آلیس

بازی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice) توسط شرکت بازی Antler Interactive، که در زمینه طراحی بازی های موبایلی، فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تخصص دارد، توسعه داده شد. از مشهورترین محصولات آن ها می توان به بازی The Deus Helix  و Krystopia اشاره کرد. مدیر عامل شرکت Antler Interactive آنا نورویک (Anna Norrevik) است، که سابقه کار در شرکت های معتبر Credit Suisse و Accenture را دارد.

این بازی در اوایل سال 2021 در فروشگاه استیم، فروشگاه مخصوص بازی های رایانه ای در اختیار کاربران قرار گرفت. شرط حضور در بازی همسایه من آلیس در اختیار داشتن توکن آلیس می باشد.

در اواسط سال 2021 حالت چند نفره آنلاین به بازی معرفی شد. در کنار آن پروژه های DAO و ساخت NFT در قالب بازی گنجانده شد. این بازی با بروزرسانی های متعددی که داشته، پیشرفت چشمگیری را در عرض یک سال تجربه کرده است.

عکس معرفی کامل بازی همسایه من آلیس و بررسی توکن ALICE

توکن ALICE

توکن ALICE بر اساس استاندارد ERC-20 می باشد و با استفاده از این ارز دیجیتال امکان ایجاد و خرید دارایی های گوناگون و توکن NFT وجود دارد. توکن های غیرمثلی NFT به یک آیتم یا دارایی خاص تعلق دارند و ارزش واقعی این توکن ها بر مبنای نظر کارشناسان یا مالک دارایی تعیین می شوند. زیرا توکن های مثلی ارزش ثابت و مشخصی در بازار دارند، اما ارزش گذاری توکن های غیرمثلی (NFT) کاملا سلیقه ای است. علاوه بر بازی های بلاک چینی، ارزش گذاری آثار هنری نیز به کمک توکن های NFT انجام می شود، تا امکان خرید و فروش آن ها در کریپتوکارنسی به وجود آید.

در بازی همسایه من آلیس توکن NFT با استاندارد Chromia Originals طراحی شده است. این استاندارد ذخیره‌ ‌سازی مجموعه های کامل متا دیتا را مقدور می‌سازد و سبب انعطاف‌پذیری بیشتر توکن هم می شود. در این بازی تعداد زیادی از آیتم ها به وسیله توکن NFT نمایش داده می شود. مواردی هم مانند ساختمان ها، موجودات زنده، لوازم خانگی و… با استفاده از این توکن ها در بازی آلیس قابل معامله می باشد.

در زمان نگارش این مقاله هر واحد از آلیس با قیمت 7.64 دلار، معامله می شود و حجم کل عرضه نیز 100 میلیون واحد است. بخش زیادی از توکن های بازی آلیس در اختیار بنیاد بازی قرار دارد و به صورت کنترل شده عرضه می شود. این ارز دیجیتال را می توان در صرافی معتبر بایننس معامله کرد.

چگونه در بازی همسایه من آلیس کسب درآمد کنیم؟

همان طور که گفته شد، توکن های آلیس واحد پولی اصلی بازی هستند. مانند هر توکن دیگر می توان توکن آلیس را خرید، فروخت و حتی احتکار کرد. ارزش درایی های دیجیتال درون بازی شما به ارزش بازار آلیس بستگی دارد.

بازی کریپتویی آلیس به دارندگان توکن آلیس اجازه می دهد بازی کنند، روی دارایی های داخل بازی، زمین و لوازم آرایشی برای آواتار سرمایه گذاری کنند و همچنین در بازی شرکت کنند.

توکن های آلیس را می توان در سیستم برای کسب جوایز شرط بندی استفاده کرد. این برای تشویق کاربران به نگه داشتن توکن و حمایت از اکوسیستم طراحی شده است.

NFTها، از جمله زمین را می توان به گیمرهای دیگر اجاره یا وام داد. در این بین یک قرارداد هوشمند بین طرفین منعقد می شود. با این قرارداد هوشمند گیمر اطمینان حاصل می کند که اجاره گیرنده و یا وام گیرنده نمی تواند آن دارایی را دوباره بفروشد یا از بین ببرد و مطمئن می شود که با پایان دوره اجاره، دارایی به مالک برگردانده می شود.

موارد مهم در بازی ALICE

آواتار: هر بازیکن در بازی همسایه من آلیس با یک آواتار شناخته می شود. این آواتار به جای گیمر وارد دنیای مجازی جزیره ها می شود و زندگی می کند. گیمر می تواند به آواتار خود لباس، کلاه و آیتم های دیگر را در قالب توکن NFT اضافه کند.

جزیره های مجازی: در این بازی بازیکن برای جزیره خود از آلیس یا از بازار Marketplace ابزار مورد نیاز را تهیه می کند. در ضمن در این دنیای مجازی همه جزیره ها به صورت توکن NFT هستند.

دارایی ها و ابزار درون بازی: خانه ها، حیوانات، سبزیجات، وسایل دکوری و… همه و همه توکن های NFT هستند که می توان از مارکت این بازی خریداری کرد.

آموزش بازی همسایه من آلیس

گیمر پس از خرید قطعه زمین مورد نظر خود می تواند آن را به هر شکلی که دوست دارد تغییر و توسعه دهد. می تواند شکل زمین را عوض کند و آن را با آیتم های مختلف درون بازی مانند خانه ها، دریاچه ها، تزئینات، حیوانات، گیاهان و چیزهای دیگری که می توان خرید تزئین کند.

دارایی های بازی کریپتویی همسایه من آلیس را می توان هم از طریق بازار درون بازی و هم از بازارهای ان اف تی در سایر بلاک چین ها معامله کرد. این بازی یک انجمن غیرمتمرکز را فعال می کند، که در آن کاربران می توانند درباره فعالیت های بازی بحث کرده، برنامه رای گیری های آینده را در سازمان غیرمتمرکز مشخص کنند و دوستان جدید را جستجو کنند.

عکس معرفی کامل بازی همسایه من آلیس و بررسی توکن ALICE

جزیره ها در بازی همسایه من آلیس

  1. Snowflake Island: جزیره ای پر از برف، یخ و مجسمه های یخی عجیب
  2. Medieval Plains: جزیره ای با پوشش گیاهی کم، سنگ کاری و دشت های قرون وسطایی
  3. Nature’s Rest: جنگلی انبوه با پوشش گیاهی فراوان
  4. Lummestad (The Town): شلوغ ترین شهر بازی که مغازه های زیادی دارد و شخصیت ها می توانند در آن جا یکدیگر را ملاقات کنند، تجارت کنند و سرگرم شوند.
  5. Sandy Coast: جزیره ای پر از ماسه که محیطی شبیه به ساحل دارد.
  6. Submerged Islands: جزیره ای با سرگرمی ها و ماجراجویی فراوان، پر از اسرار زیر آب و دزدان دریایی که به دنبال گنج هستند.
جزیره بازی همسایه من آلیس

چه چیزی My Neighbor Alice را منحصر به فرد می کند؟

بازی همسایه من آلیس به جهان باز بودن معروف است و این اصطلاحی است که گیمرها با آن آشنایی کامل داند. جهان باز بودن به این معنا است که انتهایی برای این بازی تعریف نشده است.

می توان گفت این بازی به شیوه ای طراحی شده که هم گیمرها و هم کاربران دیفای به آن علاقمند می شوند. بازیکنان در این بازی قادر به استفاده از قابلیت های غنی امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای هستند. از طیف وسیع ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وام‌گیری
  • استیکینگ یا سهام گذاری
  • دارایی‌های مبتنی بر بلاک چین درون بازی

در این جا به توضیح هر یک از ویژگی های بازی همسایه من آلیس می پردازیم:

وام‌گیری یا Lending

دنیای آلیس متشکل از تعداد زیادی جزیره است که به قطعات کوچک تری به نام زمین تقسیم می شوند. این زمین ها همگی توسط NFT نشان داده می شوند. بنابراین کاربران می توانند زمین ها را خرید و فروش کنند. بازیکنان می توانند در ازای دریافت سود، توکن های غیرقابل تعویض خود را وام دهند یا از دیگران وام بگیرند. همسایه من آلیس با استفاده از قرادادهای هوشمند برای اطمینان از این که وام دهندگان توکن های خود را پس می گیرند، این سیستم را به یک سیستم قابل اعتماد تبدیل می کند.

علاوه بر این دارایی های درون بازی قابلیت سفارشی سازی دارند. آلیس یک روایت داستانی دارد، بنابراین کاربران می توانند براساس داستان بازی، پیشرفت هایی داشته باشند. سیستم وام گیری در پلتفرم همسایه من آلیس وجود دارد، تا کاربران با استفاده از آن به خرید و فروش درون بازی بپردازند. این سیستم نقدینگی بازار آلیس را کنترل کرده و گیمرها را هم در دنیای جذاب و جادویی خود نگه می دارد.

نکته مهم محدود بودن تعداد زمین ها درون بازی است. این کار باعث افزایش قیمت و البته قیمت گذاری منطقی تر برای متعلقات داخل بازی می شود. NFTهای درون بازی با توجه به نوع آن (زمین، آواتار یا هر مورد دیگری)، هر چه کمیاب‌تر باشند، قیمت بیشتری دارند.

استیکینگ یا سهام گذاری

کاربران می توانند توکن های خود را برای کسب سود سهام گذاری کنند. بالاترین میزان سود Staking نیز در روزهای اولیه انتشار بازی ارائه می شود. این میزان به آرامی و همراه با انتشار ویژگی های جدید بازی و بالغ شدن آن کاهش خواهد یافت.

دارایی های مبتنی بر بلاک چین درون بازی

این بازی ارز داخلی خود را دارد که به نسبت یک به یک، در بلاک چین توسط توکن آلیس نمایش داده می شود. این توکن در دنیای آلیس کاربردهای مختلفی دارد و می تواند برای خریدهای داخل بازی، کسب پاداش سهام گذاری و شرکت در سیستم حاکمیت غیرمتمرکز بازی همسایه من آلیس مورد استفاده قرار گیرد.

از طرف دیگر، توکن های غیرقابل تعویض این بازی با استفاده از پروتکل Chromia Originals ساخته می شوند. در عوض این ها از زنجیره هوشمند بایننس (BSC) قدرت می گیرند که برای امنیت از توافق PoSA استفاده می کنند.

1

مقایسه بازی My Neighbor Alice با بازی Decentraland

در حال حاضر با وجود دیگر بازی های ساخت و ساز بلاک چینی مانند دیسنترالند و سندباکس، بازی همسایه من آلیس هیچ رقیب مستقیمی ندارد. در بین این ها بازی دیسنترالند مسلما شباهت بیشتری به بازی آلیس دارد، زیرا از یک سیستم مشابه برای تفکیک قطعات زمین برای ساخت و ساز استفاده می کند. هر دوی این بازی ها دارای فضای محدود هستند، در نتیجه زمین ها با گذشت زمان کمیاب می شوند. 

معرفی برخی از کیف پول های مناسب آلیس

قابلیت همکاری میان شبکه‌ای کرومیا به این معنی است که می‌توان ارز دیجیتال آلیس‌ (ALICE) را در صرافی‌ها به عنوان یک توکن ERC-20 معامله کرد و بنابراین می‌توان آن را در هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می‌کند ذخیره کرد. کیف پول انتخابی شما احتمالاً به مقداری که می‌خواهید ذخیره کنید و قصد دارید با آن سرمایه گذاری بستگی دارد.

کیف پول‌های سخت افزاری: لجر (Ledger) یا ترزور (Trezor) امن‌ترین گزینه را برای ذخیره ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند. با این حال، این کیف پول‌ها می‌توانند به دانش فنی بیشتری نیاز داشته باشند و گزینه‌ گران‌تری هستند. به این ترتیب، این نوع از کیف پول ممکن است برای ذخیره مقادیر بیشتری از توکن ALICE و برای کاربران با تجربه‌تر مناسب‌ باشند.

کیف پول‌های نرم افزاری: این کیف ها گزینه دیگری را ارائه می‌دهند و استفاده از آن‌ها رایگان و آسان است. آن‌ها برای دانلود به عنوان برنامه‌های گوشی‌های هوشمند یا دسکتاپ در دسترس هستند و می‌توانند حضانتی یا غیر حضانتی باشند. با کیف‌پول‌های حضانتی، کلیدهای خصوصی از طرف شما توسط ارائه‌دهنده خدمات مدیریت و پشتیبان‌گیری می‌شوند. کیف پول‌های غیر حضانتی از عناصر امن در دستگاه شما برای ذخیره کلیدهای خصوصی استفاده می‌کنند. اگرچه استفاده از آن‌ها راحت‌تر است، اما امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری دارند و ممکن است برای تعداد کمتری از ALICE یا کاربران تازه‌کار بیشتر مناسب‌ باشند.

کیف پول تراست والت دارای بالاترین ضرایب امنیتی در کیف پول های نرم افزاری است و انتخاب اول اکثر کاربران حوزه کریپتوکارنسی برای نگهداری ارز دیجیتال است.

کیف پول‌های آنلاین یا کیف پول‌های وب: این کیف پول ها نیز رایگان بوده و استفاده از آن‌ها است و از چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند. با این حال، کیف پول‌های داغ محسوب می‌شوند و نسبت به جایگزین‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری از امنیت کمتری برخوردار هستند. از آنجایی که احتمالاً به پلتفرم مدیریت ALICE خود اعتماد دارید، باید یک سرویس معتبر با سابقه امنیتی و نگهداری را انتخاب کنید. به این ترتیب، آنها برای نگهداری مقادیر کمتر ارزهای دیجیتال یا برای کسانی که معاملات مکرر انجام می‌دهند، مناسب هستند.

کیف پول اتمیک نیز با ارائه اپلیکیشن تلفن همراه در کنار نسخه وب، یکی دیگر از گزینه های مناسب برای ذخیره سازی ارز آلیس می باشد.

2

آیا بازی همسایه من آلیس امن است؟

بازی My Neighbor Alice بر روی شبکه بلاک چین کرومیا (Chromia) ساخته شده است که ذخیره سازی داده و کارایی مدیریت یک پایگاه داده مرتبط را با امنیت و تغییر‌ناپذیری یک بلاک چین ترکیب می‌کند. استاندارد NFT بلاک چین که Chromia Originals نامیده می‌شود، غنی‌تر از NFTهای معمولی است و می‌تواند هم به عنوان دارایی بومی در شبکه کرومیا و هم به عنوان یک لایه بهبود در اتریوم یا شبکه هوشمند بایننس عمل کند.

کرومیا در حال تامین بودجه توسعه‌ همکاری است تا بازیکنان My Neighbor Alice را قادر سازد دارایی‌ها و مالکیت خود را به دیگر پلتفرم‌های متمرکز بر بازی منتقل کنند. این بازی توسط یک سازمان مستقل غیرمتمرکز به نام شورای جامعه اجرا می‌شود که یک دموکراسی ایجاد می‌کند که در آن بازیکنان می‌توانند بر سورس کد اجرا شده نظارت کنند.

جمع بندی

به طور همزمان بازی کردن و کسب درآمد قطعا فرمولی جذاب برای گیمرها است. اگر اهل بازی های استراتژیک و چند نفره هستید، بهتر است گزینه ای را انتخاب کنید که علاوه بر سرگرمی، سودآوری مالی هم برای شما به ارمغان بیاورد. بازی آلیس با ایجاد دنیای مجازی و بکر، این فرصت را در اختیار گیمرها قرار داده است تا با ساخت‌و‎ساز و توسعه جزیره ها علاوه بر انجام رقابتی مهیج، دارایی های اختصاصی خود را در بستر بلاک چین به وجود آورند. با وجود توکن ALICE و توکن های NFT امکان معامله امکانات و جزیره‌های سایر گیمرها وجود دارد تا افرادی که به دنبال بهترین ها هستند، شانس خرید دارایی های دیگران را داشته باشند و گیمرها نیز جزایر خود را به راحتی برای فروش عرضه کنند.

سوالات متداول

روند بازی همسایه من آلیس چگونه است؟

روند بازی به این صورت است که گیمر با خرید، ساخت و رسیدگی به یک جزیره وارد بازی می شود و رقابت اصلی بر سر کیفیت و کمیت این جزیره است.

موارد مهم دیگر بازی بعد از جزایر چیست؟

هر بازیکن با یک آواتار شناخته می شود و بعد از خرید جزیره خود با دارایی ها و ابزاری مانند؛ خانه، حیوانات، وسایل دکوری و… این جزیره را تزئین می کند.

دلایل منحصر به فرد بودن بازی همسایه من آلیس را نام ببرید؟

بازی همسایه من آلیس به جهان باز بودن معروف است و دارای ویژگی هایی مانند؛ وام‌گیری، سهام‌گذاری و دارایی های مبتنی بر بلاک چین در ون بازی می باشد.

بازی آلیس از چه مناطقی تشکیل شده است؟

بازیکنان این بازی می‌توانند زمین‌های مجازی را در مجمع الجزایر Lummelunda خریداری کنند که از شش جزیره تشکیل شده است. اینها سرزمین عجایب با یخبندان جزیره برفی، دشت‌های قرون وسطایی باستانی، جنگل سرسبز Nature’s Rest، شهر شلوغ Lummestad، ساحل شنی گرمسیری، و جزایر غوطه ور پر از ماجراجویی هستند. 

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*