بازیزا

آموزش کسب درآمد از بازی آلین ورلدز Alien Worlds

بازی آلین ورلدز

Alien Worlds از محبوب ترین بازی های NFT است که روی بلاک چین کار می کند و حول NFTها می چرخد، همچنین این بازی نوع جدیدی از تجربه گیمینگ را ارائه می دهد. آلین ورلدز رقابت ها و همکاری های اقتصادی بین بازیکنان را در این بازی شبیه سازی کرده است. این موضوع به واسطه ترغیب بازیکنان برای به دست آوردن تریلیون یا همان توکن M محقق شده است. با کمک این توکن می توان سازمان های خودمختار غیرمتمرکز را کنترل کرد و به سایر امکانات بازی دسترسی پیدا کرد. برای این که بیشتر با این بازی هیجان انگیز آشنا شویم با ما در این مقاله از بازیزا همراه باشید.

فهرست مطالب

بازی ارز دیجیتالی آلین ورلدز چیست؟

بازی های بلاک چین در داخل و خارج جامعه دیجیتال در حال معروف شدن هستند. امروزه، بیشتر بازی هایی که براساس بلاک چین طراحی شده است از توکن های غیر قابل تعویض به عنوان جایزه یا پاداش برای بازیکنانی که برنده می شوند، استفاده می کنند. بعد از آن، بازیکن ها می توانند NFTs ها که مخفف عبارت non-fungible tokens به معنای توکن های غیر قابل تعویض است را در بازارها برای تبدیل به پول، بفروشند. متخصصان به این کار B2E یا Play to earn می گویند، که به معنای بازی کنید و پول به دست آورید، می باشد. چرا که این بازی ها به گیمرها کمک می کند که از طریق بازی کردن ، با گیم مورد علاقه شان که بر مبنای ارز دیجیتالی است، درآمد زایی کنند.

آلین ورلدز یکی از محبوب ترین بازی های B2E (بازی کنید تا پول دست آورید) و پلتفرمی است که دارای فضایی دیجیتالی می باشد. آلین ورلدز این محبوبیت خود را با ایجاد پاداش برای کسانی که در این بازی برنده می شود، کسب کرده است. مانند دیگر بازی های بلاک چین، شما باید NFTs ها یا توکن های غیر قابل تعویض خود را برای شرکت در این بازی داشته باشید. NFTs یا توکن های غیر قابل تعویض در حال جذب کردن توجه افراد به سمت خود به دلیل این بازی های ویدیویی می باشند.

تیم توسعه دهنده

شرکت سوئیسی Dacoco GmBH که در حوزه ساخت برنامه های غیرمتمرکز و پردازش داده فعالیت می کند، Alien Woalds را هم راه اندازی کرد. سه کارمندی که در حساب کاربری لینکدین ثبت شده عبارتنداز:

  • رابرت الن (Robrt Allen): به عنوان مدیر این مجموعه فعالیت دارد.
  • ساروجینی مکنا (Sarojini McKenna): مدیر اجرایی این شرکت می باشد.
  • میکائیل جیمز یتس (Michael James Yeates): نیز مدیر اجرایی و بنیان گذار این پروژه است.

نحوه بازی و کسب درآمد در آلین ورلدز alien worlds

آلین ورلدز یک بازی متاورس و با نام DeFi (decentralized finance) به معنی سرمایه غیرمتمرکز نیز شناخته می شود، که گیمرها از طریق بازی کردن می توانند درآمد زایی کنند. امروزه، این پلتفرم از بلاک چین های متعدد مانند اتریوم و BSC استفاده می کنند. BSC مخفف عبارت Binance smart chain به معنای زنجیره هوشمند بایننس که یک صرافی برای ارزهای دیجیتال می باشد، است. در این بازی بازیکنان با هم رقابت می کنند تا ارز مخصوص این پلتفرم به عنوان Trilium را کسب کنند، که با نام TLM نیز شناخته می شود.

بازی های بلاک چینی، کاربران را علاقمند به بازی کردن و جمع آوری کارت های NFTs می کند، که نهایتا به آن ها در به دست آورن پول کمک می کند. بازی های B2E یا Play to Earn به دلیل این که گرفتن جایزه در حین بازی بسیار لذت بخش است، مورد توجه گیمرهای حرفه ای قرار گرفته است. در بازی آلین ورلدز، شما می توانید در فعالیت های مختلفی مانند؛ ماموریت ها، به دست آوردن NFTs و مسابقه در مقابل دیگر بازیکن ها شرکت کنید.

این بازی متاورس در حال گسترش و توسعه است و کاربران در حال تعویض توکن های غیر قابل تعویض با پول هستند. یکی از طراحان این بازی به نام Sarojina McKenna معتقد است این بازی بیشتر از یک گیم B2E است. این کارآفرین باور دارد بازی آلین ورلدز درباره جامعه ارز دیجیتالی مردم را هوشیار می کند. از زمانی که بازی آلین ورلدز ایجاد شد، بازیکن های زیادی را به سمت خود جذب کرده است. امروزه، این بازی با داشتن میلیون ها بازیکن از سراسر جهان یکی از پر بازدید ترین بازی های جامعه ارزهای دیجیتالی محسوب می شود.

توکن های غیر قابل تعویض یا NFTs چیست؟

توکن های غیر قابل تعویض دارایی های دیجیتالی منحصر به فرد هستند، که در یک بلاک چین قرار گرفته اند. یعنی نمی توانید آن را با دیگر دارایی ها عوض و یا جا به جا کنید. برای مثال: بیت کوین یک توکن قابل تعویض است و شما می توانید آن را با یک بیت کوین دیگر تعویض کنید و هیچ مشکلی به وجود نمی آید.

به دلیل این که این توکن ها کمیاب هستند، تعویض آن ها با یک مدل دیگر غیر ممکن است. در حالی که بعضی NFTs ها از نظر تعداد بیشتر از یکی هستند، بعضی دیگر از آن ها بسیار منحصر به فرد می باشند و ممکن است تنها یکی از آن ها وجود داشته باشد.

1

بازی های بلاک چین، چگونه بازی های هستند؟

بازی های بلاک چین معمولا غیرمتمرکز هستند و تکنولوژی بلاک چین قدرتی برای ایجاد تجربه یک بازی منحصر به فرد را دارد. به دلیل توسعه و رشد آن ها در دنیای دیجیتالی، عده ای بازی های بلاک چینی زیادی طراحی و توجه گیمرها را در سراسر جهان به خود جلب کرده اند. یک تفاوت شناخته شده بین بازی های سنتی و بلاک چینی در غیرمتمرکز بودن آن ها می باشد و جامعه ای که بلاک چین را کنترل می کنند، غیرمتمرکز هستند، در حالی که بازی های سنتی معمولا متمرکز می باشند.

توکن تریلیوم (TLM) چیست؟

توکن تریلیوم یا TLM، توکن بومی بازی آلین ورلدز است که از فناوری های دیفای و NFT استفاده می کند. در واقع TLM یک توکن قابل تعویض در بستر ERC-20 می باشد که در همه بخش های متاورس قابل استفاده است. بازیکنان می توانند با استخراج و ابزار درست، به تریلیوم های بیشتری برسند. در مجموع 10 میلیارد توکن TLM وجود دارد، با این حال به دلیل کاهش نرخ تورم تریلیوم رسیدن آن به این مقدار بعید به نظر می رسد. بنابراین برای TLM حداکثر 5 میلیارد توکن، تخمین زده می شود. طبق الگوریتم های بازی، تمام تریلیوم های ساخته شده ابتدا به سیاره ها و سپس به بازیکنان عرضه می شود.

کاربردهای توکن TLM

با توجه به کاربردهای تریلیوم، می توان گفت بازی بدون این توکن قابل استفاده نخواهد بود. چرا که این توکن مانند یک ارز دیجیتال برای بهبود تجربه کاربر در بازی استفاده می شود.

حاکمیت سیاره ها: هولدرهای TLM می توانند با سپرده گذاری توکن های خود در سیاره انتخاب شده، در حاکمیت آن شرکت داشته باشند و پاداش های متنوعی دریافت کنند. سیاره ها همان سازمان های خود مختار (DAO) هستند.

پول مخصوص بازی: تریلیوم، پول مخصوص بازی Alien Words است که از آن برای خرید و ارتقاء آیتم ها، شرکت در ماموریت ها، جنگ ها و سایر فعالیت های درون بازی استفاده می شود.

سپرده گذاری: همچنین امکان سپرده گذاری یا استیکینگ این توکن در هر سیاره فراهم است تا به این طریق، بازیکنان در استخراج TLM و توکن های NFT شرکت کنند.

خرید NFT: کاربران می توانند با استفاده از این توکن، آیتم های درون بازی را که به صورت توکن NFT صادر می شوند، خریداری کرده و با آن تریلیوم استخراج کنند و همچنین در جنگ ها و ماموریت ها شرکت کنند.

مشوق روند بازی: کاربران فعال می توانند در ازای بهبود اکوسیستم بازی و فعالیت های خود، توکن TLM دریافت کنند.

زنجیره متقابل: توکن تریلیوم را می توان بین شبکه های اتریوم، گس و BSC منتقل کرد.

2

رای دادن در سیاره های DAO (استیکینگ)

بازیکنان ممکن است TLM را در سیاره های DAO استیک کنند و می توانند به سیاره کمک کنند تا جوایز TLM بیشتری را هر روز دریافت کند. گیمرها با سپرده گذاری TLM در یک سیاره به نسبت مقدار TLM استیک شده، حق رای به دست می آورند. همچنین آن ها می توانند به عنوان شورا در یک یا چند سیاره نامزد شوند. شوراهای انتخاب شده می توانند پس از انتخابات سیاره DAO بر DAOها حکومت کنند. همچنین هر دوی آن ها کنترل حساب های سیاره DAO را نیز دارند.

نحوه دریافت توکن TLM

سرمایه گذاری، استخراج یا به دست آوردن توکن دنیای بیگانه (TLM) در بایننس یا سایر صرافی های ارز دیجیتال تایید شده، همه گزینه هایی برای دریافت توکن هستند. جهت استخراج آن ها نیز می توان از NFT استفاده کرد. گیمرهایی که دارای Land NFT هستند می توانند آن ها را اجاره کنند و در ازای آن TLM دریافت کنند، حتی ممکن است TLM و NFTهای بیشتری را از طریق استخراج به دست آورند.

برخی از اصطلاحات بازی Alien Worlds

Planet: سیاره ها که زیر بنای اصلی این بازی هستند و هر کدام یک سازمان مستقل غیرمتمرکز توکنیزه شده می باشند. در زمان راه اندازی این پروژه شش سیاره اصلی وجود داشت. سیاره های جدید تنها توسط فدراسیون قابل ایجاد شدن هستند و برای آن ها قرادادهای هوشمندی تعبیه می کنند، تا با استفاده از آن بتوانند عملیات استخراج و بازی های متنوع را اجرا کنند. آن ها تعداد مشخصی توکن تریلیوم را به صورت روزانه دریافت کرده و تصمیم می گیرند که آن را چگونه بین گیمرها تقسیم کنند.

Federation: فدراسیون از بنیان گذاران متاورس Alien Worlds تشکیل شده است. این فدراسیون، nftهای اصلی را عرضه می کند و به سیاره ها اجازه می دهد که به عضویت فدراسیون درآیند. علاوه بر آن توکن های تریلیوم جدید در قرارداد هوشمند Federation صادر می شود.

Explorer: جستجوگرها همان گیمرها هستند و می توانند با سپرده گذاری TLM در هر سیاره، به یک عضو با حق رای جهت تصمیم گیری تبدیل شوند، که این سپرده گذاری محدود به یک سیاره نخواهد بود.

Land: زمین ها به یک سری توکن NFT گفته می شود که نماینده بخشی از یک سیاره در این بازی هستند. برای استخراج نیاز به زمین است و اگر صاحب زمین باشید می توانید خودتان استخراج کنید و یا از دیگران بابت استخراج در زمین تان، درآمد داشته باشید.

Tools: ابزارها نیز یک سری NFT هستند که با کمک آن ها می توان در بخشی از زمین ها به استخراج توکن TLM پرداخت.

Minion: از پیشکاران که توکن هایی از جنس NFT هستند، برای مبارزات استفاده می شود.

Weapon: سلاح ها توکن هایی NFT هستند که در جنگ ها از آن ها استفاده می شود و دارای امتیازات متفاوت دفاعی و حمله هستند.

استخراج و سپرده گذاری

گیمرها در متاورس آلین ورلدز می توانند از توکن های NFT خود برای استخراج توکن تریلیوم TLM و اجاره یا خرید زمین هایشان استفاده کنند. به عنوان پاداش عملیات استخراج، تریلیوم و بعضی اوقات نیز توکن های NFT به کاربران اهدا خواهد شد. بازیکن باید با در پیش گرفتن یک استراتژی درست، با استفاده از ابزارها و زمین هایش، روند بازی را دنبال کند. شانس هر بازیکن برای به دست آوردن توکن NFT و TLM به نوع زمین، ابزارها و تنظیماتی که می توان در ابتدای عملیات ماینینگ، آن ها را به دلخواه تنظیم کرد، بستگی دارد.

نقشه راه بازی Alin Worlds

متاورس، بخشی از فاز اولیه بازی NFT دنیای بیگانه است. در ابتدا تمام مکانیک های متاورس، مانند تریلیوم، NFTها و سیارات ساخته شدند. استیکینگ NFT و فروش هر دو امکان پذیر است. زنجیره متقابل نیز برای عملکرد بهتر به این اکوسیستم اضافه شده است. یعنی می توانید TLM را در سه شبکه اتریوم، بایننس و وکس معامله کنید. نقشه راه شامل سه مرحله زیر می باشد:

  • توسعه به خصوص مشوق های استخراج NFT
  • راه اندازی Thunderdome یک عرصه جنگی که کاربران ممکن است با یکدیگر بجنگند.
  • ماجراجویی های درون بازی و تجربه های همه جانبه است.

مراحل انجام بازی

  • ابتدا وارد سایت  play.Alienworlds.io شوید.
  • در پنجره باز شده، به شما گفته می شود که یک کیف پول وکس ایجاد کنید و آن را فعال کنید.
  • وارد حساب کاربری وکس شوید.
  • پس از نوشتن نام حساب WAX خود روی کلمه تایید کلیک کنید.
  • پس از آن به صفحه Alien Worlds فرستاده می شوید، جایی که می توانید نام و آواتار خود را انتخاب کنید.
  • شرایط و ضوابط بازی را بخوانید و تایید کنید.
  • لازم به ذکر است که این یک ارز دیجیتال واقعی است و برای شرکت در آن باید بالای 18 سال داشته باشید.
  • به روی I ‘m ready کلیک کنید.
  • دوباره بعد از بررسی آن را تایید کنید.
  • به شما سیاره ای اختصاص داده می شود تا شروع به استخراج روی آن کنید. Let ‘s Get Started را انتخاب کنید.
3

کلام پایانی

پروتکل ALIEN WORLDS که به صورت یک بازی در آمده است، در واقع یک پروژه امور مالی غیرمتمرکز است. بنابراین با شروع فعالیت در این بازی در واقع در حال سرمایه گذاری هستید. توکن تریلیوم که توکن حاکمیتی این پلتفرم است نقش مهمی در حاکمیت بازی و تعیین روند بازی ایفا می کند. بنابراین کاربران می توانند با سپرده گذاری حساب شده آن، در سیاره ها و ماموریت های مختلف، سود کسب کنند.

شما همراهان عزیز می توانید بازی های دیگری مانند؛ اکسی اینفینیتی، موباکس و… را نیز در بخش آموزش بازی سایت بازیزا مشاهده کنید.

سوالات متداول

بازی آلین ورلدز چگونه بازی است؟

در بازی بلاک چینی آلین ورلدز رقابت‌ها وهمکاری‌های اقتصادی در آن شبیه سازی شده، که به واسطه ترغیب گیمر برای به دست آوردن توکن تریلیون امکان پذیر شده است.

محبوبیت بازی آلین ورلدز از کجا به دست آمده است؟

بازی Alien Worlds توانسته محبوبیت خود را با قرار دادن پاداش برای گیمرهای برنده به دست آورد.

اصطلاح Planetبه چه معنا است؟

سیاره‌ها به عنوان زیربنای اصلی بازی، هر کدام یک سازمان مستقل غیرمتمکز توکنیزه شده هستند و آلین ورلدز در زمان راه اندازی شامل 6 سیاره اصلی بود.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*